کد خبر: ۷۷۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح كرد:

ضرورت تبیین الگوهای ورزشي متدين براي جوانان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: معرفی الگوهای ورزشکاری همچون شهید هادی برای نوجوانان و ورزشکاران در تبیین آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی اهمیت بسزایی دارد.
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت،  حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ديدار با مدیرکل ورزش و جوانان اين استان اظهار کرد: تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم‌ نهاد ظرفیت بسیار خوبی هستند که می‌توان از آن‌ها در اجرای فعالیت‌های جهادی به‌ویژه در مناسبت‌های مذهبی استفاده کرد.

وی در ادامه بیان کرد: وجه مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ورزش و جوانان ارتباط داشتن با مجموعه‌های مردم‌نهاد است با این تفاوت که تشکل‌های مردم نهادی که زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی هستند بیشتر در زمینه‌های مذهبی و تبلیغ دین فعاليت مي‌كنند.

وی افزود: عنصر اصلی ما در میدان مجموعه‌های  مردمي مانند طلبه‌ها و روحانیون و تشکل‌هایی مانند هیئات مذهبی، مداحان و فعالان قرآنی هستند.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که استان خراسان شمالی  در حوزه‌های مختلف محروم است ما نیز در حوزه  نیروی انسانی از جنس روحانیون هم دارای خلأ هستیم و نیاز است که طلاب و روحانیون به استان برگردند.

وی افزود: سوای اینکه تعداد قابل‌توجهی از روستاهای استان که مطالبه‌ی استقرار روحانی دارند اما  زیرساخت‌های لازم برای ساخت خانه عالم ندارند، 50 روستای دارای خانه عالم در استان خراسان شمالی وجود دارند که روحانی در آن‌ها مستقر نشده است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: از مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، ارائه مجوز به هیئات مذهبی، مداحان و فعالان قرآنی و توانمندسازی، ساماندهی و راهبری آن‌ها است که جزو ظرفیت‌های مردمی ما هستند.

وی افزود: در حمایت‌ها و فعالیت‌ها  استنباط ما از تلاش‌های استان این است که ما علاوه بر محرومیت استان در عرصه‌های زیرساختی  تقریباً جزو استان‌های آخر هستیم که روضه مکشوف محرومیت استان را در تصاویر استاندارانی که در دفتر استاندار نصب شده، می‌توان دید که نشان از عدم رشد و پیشرفت استان دارد  چراکه میانگین مدیریت استانداران یک سال و سه ماه است که این مدت برای رسیدن به اتفاقات مبنایی، كافي نيست.

مدیرکل تبلبیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: علاوه بر محرومیتی استان خراسان شمالی،  یک ويژگی مثبت هم در استان ما وجود دارد که نسبت سکنه روستایی به شهری است که تقریباً باهم برابر هستند اما این موضوع  در آمار کشوری برعکس است ، لذا این ويژگی مثبت باید در برنامه‌ریزی‌های کلان استانی لحاظ شود.

وی افزود: دست نخوردن زندگی سنتی در استان  و تمایل مردم برای ماندن به روستاها یک فرصت است  لذا برنامه‌ریزی بهتر و تخصیص دادن اعتبارات بیشتر به بخش‌های روستایی استان یک نیاز جدی است، در غیر این صورت مهاجرت به شهر و تشکیل حاشیه‌های شهری و آسیب‌هایی که در آن وجود دارد دامن استان ما را خواهد گرفت لذا نوجوانان و جوانان روستایی باید از امکانات و خدماتی که در شهرها وجود دارد برخوردار باشند، در غیر این صورت مهاجرت به شهرها در این استان هم اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: یک نگاه غلطی  وجود دارد که احساس می‌کنیم روستا یک شهر نارس است و یک گام از شهر عقب‌تر مانده است و برای این‌که این خلأ پر شود  برای روستاها هایپرمارکت می‌زنیم، سینما تأسیس می‌کنیم و یا حتی آسفالت برای روستاها می‌بریم چراكه احساسمان این است که باید روستا، شهر شود و اگر به این نقطه رسید یعنی پیشرفت کرده است اما این نگاه، غلط است چراكه هویت به همان سبک زندگی خاص خودش است.

در ادامه حجت‌الاسلام هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: خلأهای فرهنگی ایجادشده که باعث دوگانگی‌هایی در بین نوجوانان وجوانان شده است را باید با برنامه‌ریزی‌های بهتر کنترل و راهنمایی کرد خوشبختانه ورزش و جوانان ازجمله نهادهایی است که نوجوان و جوان ما  را به این سمت سوق داده و لذا ایجاد اتاق فکر فرهنگی در این سازمان نیاز مبرم است.

در ادامه امیری مدیرکل ورزش و جوانان بیا ن کرد: با توجه به داشتن ظرفیت بسیار خوب استان در خصوص داشتن ورزشکاران متدين قطعاً تلاش خواهیم کرد تا بسترهای بهتری برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به‌صورت خلاق و نوآورانه پدیدآوریم  تا جوانان و نوجوانان را در مسیر باورهای فرهنگی و مذهبی  قرار دهیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار