کد خبر: ۷۷۵۰

برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در 80 هیئت مذهبی بانوان اردبیل

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری مراسم ایام فاطمیه در بیش از  80 هیئت مذهبی بانوان اردبیل خبر داد.
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
 

به گزارازش پایگاه خبری نهضت، سارا حقی در گفتگو با خبرنگار تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی به اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه در اردبیل اشاره و اظهار کرد: برنامه های عزاداری ایام فاطمیه در قالب جلسات سخنرانی و روشنگری، مداحی و محافل قرآنی ها با حضور اقشار مختلف بانوان در محلات و مناطق شهری و روستایی با همکاری 80 هیئت مذهبی بانون در استان اردبیل برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت تبیین سبک زندگی فاطمی در جامعه تاکید کرد و گفت: عفت و حیا، دفاع از حریم ولایت و دفاع از ولی خدا، دعا برای همسایه، احترام به همسر، تربیت صحیح فرزند، روشنگری، حضور جدی در عرصه های سیاسی و اجتماعی از مولفه ها و شاخصه های حضرت فاطمه زهرا (س) بود و باید به صورت علمی و عملی تبیین شود.

کارشناس فرهنگی بانوان در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر راهکارهای ترویج سبک زندگی فاطمی در عصر کنونی و متناسب با شرایط روز جامعه، گفت: خانواده اولین نهادی است که می تواند به تبیین و ترویج سبک زندگی فاطمی اهتمام داشته باشد. بنابراین والدین نقش مهمی در تربیت فرزندانشان با سبک و سیاق زندگی فاطمی بر عهده دارند از این رو در گام اول باید، آگاهی و دانش و شناخت کافی از زندگی و سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) داشته باشند تا بتوانند با آگاهی و دانش کافی به تربیت فرزندانشان براساس سبک زندگی فاطمی بپردازند.

حقی به مراکز تاثیرگذار در تربیت فرهنگی اشاره و اظهار کرد: مساجد، حوزه های علمیه، مدارس، مراکز آموزش عالی و گروه های اجتماعی و مذهبی می توانند در ترویج سبک زندگی فاطمی نقش مهمی داشته باشند که در این میان اقدام عملی و رفتاری تاثیر بیشتری نسبت به بحث و موعظه دارد بنابراین این مراکز و نهادها به ویژه خانواده ها باید با رفتار و عملکرد خود آموزه ها و سبک زندگی فاطمی را برای نسل جوان ترویج کنند.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: الگوها و آموزه های زندگی سبک فاطمی همه برگرفته از آموزه های دینی است و حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت کامل تمام اصول زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی و اجتماعی یک مسلمان را در زندگی خویش پیاده کرده اند و یک الگوی عملی برای افراد جامعه محسوب می شود لذا باید شیوه و منش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را با شیوه های عملی و کاربردی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان تبیین کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار