کد خبر: ۷۷۶۴
استاد انسانی در «آستان مهر» مطرح کرد

جان شما و جان ادبیات آیینی

 استاد انسانی در محفل شعر فاطمی «آستان مهر» که با حضور اساتید برجسته شعر آیینی کشور برگزار شد گفت: امروز رگه‌هایی در شعر‌ها دیده می‌شود که هنردوستان را به ذوق می‌آورد. امیدوارم روز به روز شاهد هنرنمایی‌های بیشتر شعرای آیینی باشیم. من میروم، اما جان شما و جان ادبیات آیینی.
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

 

محفل آسمانی «آستان مهر» برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت،  همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه‌ زهرا (س)، محفل شعر فاطمی «آستان مهر» به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد. در این محفل، شاعران اهل‌بیت (ع) چون سید مهدی طباطبایی، احمد بابایی، محمد مهدی سیار، هادی جان‌فدا، علی انسانی، یوسفعلی میرشکاک، احمد علوی، مجید تال، مهدی زارعی، قاسم صرافان، محمدحسین ملکیان، سید احمد حسینی شهریار، حسین اسحاقی، علیرضا نورعلیپور، نفیسه سادات موسوی، فاطمه بیرامی و الهام صفالو، گردهم آمدند تا احساسی‌ترین ابیاتشان را در وصف مادرسادات بخوانند.

هادی جان‌فدا شاعر اهل بیت علیهم السلام، با ابیاتش چراغ مجلس روضه حضرت زهرا(س) را روشن کرد و سپس محمدمهدی سیار دو قصیده در وصف صبوری حضرت صديقه کبری (س) خواند و ابیاتش را تقدیم به روح بلند مادر دو عالم کرد.

یاد حاج قاسم سلیمانی در جمع شاعران فاطمی

محفل آسمانی «آستان مهر» برگزار شد

شرافت مجری محفل شعر فاطمی از مقام والای شهید سردار قاسم سلیمانی یاد کرد و با خواندن ابیاتی در رثای حاج قاسم سلیمانی، به نگاه ویژه او نسبت به مقام مادران شهدا اشاره کرد و دعای خیر محفل شعر فاطمی را پیشکش مادران شهدای کشورمان کرد و پس از آن قاسم صرافان را برای حضور روی صحنه دعوت کرد.

 قاسم صرافان برای شروع ادای ابیاتش، از علی انسانی شاعر پیشکسوت اهل‌بيت (ع) اذن گرفت و با لبخند بیان کرد: ای‌کاش پیش از حضور استاد انسانی، شعرم را می‌خواندم، چراکه خواندن شعر در برابر دقت استاد، سخت است. ابیات شعرصرافان زبان حال حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)  در مدح ام الائمه حضرت زهرا (س) بود. سپس الهام صفالو با قرائت شاعرانه‌هایش در وصف مقام زن و مادر، محفل شعر فاطمی را  به محفل روضه تبدیل کرد.

نشان از تو خواهیم و خود بی‌نشانی

محفل آسمانی «آستان مهر» برگزار شد

احمد بابایی دیگر شاعر اهل‌بیت (ع) با خواندن ابیاتش، دل حاضران را زائر مزار بی‌نشان حضرت‌ فاطمه‌زهرا (س) در  بقیع کرد و سپس با بوسیدن دست علی انسانی به استادش ادای احترام کرد. احمد حسینی شهریار شاعر هندی اهل‌بیت(ع) دو قصیده در رثای حضرت فاطمه (س) خواند و سپس علی انسانی شاعر و مداح پیشکسوت اهل‌بیت (ع) تاکید کرد و گفت: چنین اشعاری که شاعران جوان ما می‌خوانند، حیف است که صرفا در این مجلس ذکر شود، حاصل این مجالس باید جمع‌آوری و انتشار یابد و ابیات این محافل، خوانده شود.

محفل آسمانی «آستان مهر» برگزار شد

شرافت مجری برنامه ضمن تاکید بر صحبت‌های این مداح  پیشکسوت و استاد شعر آیینی ادامه داد: تمام ظرافات خصایص ائمه‌اطهار(ع) در ابیات شاعرانشان جمع شده است البته سید احمد حسینی شهریار از جمله شاعران فعالی است که  هم اکنون مشغول به ترجمه اوصاف ائمه‌اطهار(ع) به زبان‌های اردو، انگليسی و هندی است.

انسانی: جان شما و جان ادبیات آیینی

محفل آسمانی «آستان مهر» برگزار شد

استاد علی انسانی، شاعر و مداح پیشکسوت اهل‌بیت (ع) صحبت‌هایش را با بیان ایثار و فذاکاری شهدای کشورمان آغاز کرد و گفت: در این چند ماه اخیر همگی درگیر اتفاقاتی هستیم، اما باید بدانیم که فرزندان ما فریب بیگانگان را خوردند و در هیجان بودند البته همین هیجاناتشان هم باعث شکست معاندان کشور شد، همچنین نباید چشم از تلاش و کوشش مسئولان پوشید.

وی در ادامه خطاب به هنرمندان حاضرر در این مراسم گفت: اهل هنر این را بدانید که این‌ها همه نشانه رسیدن به سحر است، مطمئن باشید که در سال‌های آتی، سحر انقلاب ما پدید می‌آید.

این مداح پیشکسوت  در ادامه به ابیات خوانده شده توسط شاعران جوان اهل‌بیت (ع) اشاره و  تصریح کرد: امروز رگه‌هایی در شعرها دیده می‌شود که هنردوستان را به ذوق می‌آورد. امیدوارم روز به روز شاهد هنرنمایی‌های بیشتر شعرای آیینی باشیم. من میروم، اما جان شما و جان ادبیات آیینی.

علی انسانی پس از خواندن ابیاتی در مدح و رثای حضرت زهرا (س)،  با چند خطی روضه، حاضران را مهمان سفره کریم اهل‌بیت (ع) کرد.

گفتنی است حسن اسحاقی، نفیسه سادات موسوی، سید مهدی طباطبایی، محمدحسین ملکیان، فاطمه بیرامی، مجید تال، مهدی زارعی و علیرضا نورعلیپور، هر یک از شاعران، ابیاتشان را در مدح حضرت‌ فاطمه‌زهرا (س) قرائت کردند و ابوذر جعفری مدیحه‌سرای پاکستانی، به عنوان حسن ختام محفل شعر فاطمی  ذکر توسلی به زبان‌های فارسی و اردو  به حضرت صدیقه طاهره (س) داشت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار