کد خبر: ۷۷۷۰
به همت اداره تبليغات اسلامي؛

آیین تجلیل از چهارده پیرغلام حسینیه‌های شهرستان بندرلنگه برگزار شد

طی آیینی با حضور انجمن تعزیه‌خوانی استان هرمزگان در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه شهرستان بندرلنگه، از چهارده پیرغلام حسینیه‌های این شهرستان تجلیل به عمل آمد.
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸

به گزارش پایگاه خبری نهضت ، مراسم تجلیل از چهارده پیرغلام حسینیه‌های شهرستان بندرلنگه با حضور انجمن تعزیه‌خوانی استان هرمزگان، امام جمعه شهرستان، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان بندرلنگه انجام شد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه در این همایش تاکید کرد: تجلیل از پیرغلامان امام حسین(ع)، تجلیل از خود ارباب بوده و بالاترین افتخار، افتخار نوکری برای اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی تاکید براینکه اگر محبت و ارادت به امام حسین(ع) فقط شور و احساس باشد، تربیت‌کننده و جهت‌دهنده نخواهد بود، گفت: زندگی ما در روابط اجتماعی، عبادی، همسایگی و روابط انسانی به اندازه خودمان حداقل رنگ و بوی حسینی پیدا کند که تبدیل به معرفت شود وگرنه شور می‌آید و با هیجان هم خاموش می‌شود.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه گریاندن مردم، نقش مداحان و اهل منبر و روضه‌خوانان است، گفت: این نقش همواره اسلام را زنده نگه داشته و پیرغلامان، یک عمر در این مسیر، نقش‌آفرینی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خلیفاوی سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه هدف از برگزاری این همایش را تجلیل و قدردانی از زحمات پیرغلامان حسینی شهرستان بندرلنگه عنوان کرد و گفت:شما سرمایه ها و افتخارات و گنجینه های این منطقه هستید.خادمی اهل بیت به اندازه سروری عالم ارزش دارد و خدمت خالصانه و بی منت شاخصه جامعه اهل بیت و فاطمی است.

 

وی افزود:این همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی کار بسیار ارزشمندی است چرا که در اسلام هر کسی پیر می شود دارای ارزش و احترام است. طبق حدیث که اگر کسی پیری را در اسلام که محاسنش سفید شده احترام کند مثل آن است که خدا را احترام کرده است اگر آن پیر غلام امام حسین علیه السلام باشد ارزش آن بی نهایت فراوان است.

وی به واقعه عاشورای و شهدای 72 تن و اسرای قیام کربلا اشاره کرد و افزود: این واقعه نقطه عطفی در تاریخ بشریت است ، مکتب امام حسین(ع) درس های فراوانی برای ما می تواند داشته باشد و درس آزادگی و عزت‌طلبی را باید از مکتب حسینی بیاموزیم. از بچه شش ماهه تا غلام 90 ساله هیچکدام در برابر دستگاه جبار یزید عزت خودشان را از دست ندادند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار