کد خبر: ۷۷۷۳
کارشناس برنامه ریزی فعالیت های رسانه ای تبلیغات اسلامی اردبیل:

سبک زندگی فاطمی الگوی تربيت دینی کودکان و نوجوانان امروزی است

کارشناس رسانه اردبیل سیره ائمه معصومین را چراغ هدایت بشر عنوان کرد و گفت: سبک زندگی فاطمی الگوی تربيت دینی امروزی است.
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، علی دژبانی در گفتگو با خبرنگار تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: سيره رفتار حضرت فاطمه زهرا  (ع) با فرزندان خود، الگويي نمونه براي تربيت دینی کودکان و نوجوانان امروزی است.

وی گفت: زندگي اهل بيت عصمت و طهارت (ع)  مشعل فروزان و راهنماي بسيار روشني است براي كساني كه بخواهند به بهترين حيات دنيوي و اخروي دست يابند.

کارشناس برنامه ریزی فعالیت های رسانه ای، آشنایی با سیره ائمه معصومین (ع) را مقدمه ای در راه خداشناسی عنوان کرد و گفت: در زيارت مقدسه جامعه كبيره كه از امام هادي (ع) نقل شده است ، مي خوانيم : السلام علي محال معرفه الله ( سلام بر جايگاه هاي شناسايي خدا ) آنچه از اين فراز بر مي آيد اين است كه بهترين راه و جايگاه براي شناخت خدا و راه رسيدن به خدا بررسي ، مطالعه و كسب معرفت درباره زندگي ائمه  و معصومين (ع) است.

دژبانی گفت: از ميان معصومين (ع) آن كه زندگي پر بركتش به خصوص براي زنان مسلمان همچون خورشيدي نور افشاني مي كند ، وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا ( س) است كه آشنايي با سبك زندگي آن حضرت براي ما مفيد و راهگشا خواهد بود.

وی افزود: حضرت فاطمه  زهرا (س) هميشه رفتاري سرشار و آميخته از عاطفه ، محبت ، ادب ، تواضع و فروتني نسبت به پدر داشت . اين گونه بود كه پيامبر ( ص) ايشان را ام ابيها ( مادر پدرش ) ناميد. زندگي ساده و بي تلكف و دوري از تجملات از ويژگي هاي بارز زندگي آنحضرت بود.

کارشناس رسانه تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: همسرداري حضرت فاطمه زهرا (س) بهترين الگو براي  دختران و زنان جوان  امروزی  و همسري نيكو و مطيع براي امير مومنان علي ( ع) بود که همواره نام همسر خود را با احترام ياد مي كرد.

دژبانی بر ضرورت ترویج سبک زندگی فاطمی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: سيره رفتار حضرت فاطمه زهرا  (ع) با فرزندان خود سرمشق و الگويي نمونه  براي تربيت دینی کودکان ، نوجوانان  و جوانان امروزی است . سیره فکری، رفتاری،اخلاقی، تربیتی و آموزشی حضرت فاطمه زهرا (س) در رابطه با فرزندان خویش یعنی امامین حسن و حسین (ع)  بهترین، جامع ترین و کامل ترین الگو و منشور تربیتی مورد نیاز در راستای خود سازی و جامعه پردازی برای رسیدن به یک جامعه متمدن اسلامی است.

وی اشاره کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)  به فرزندان خود احترام مي گذاشتند و آنها را با احترام خطاب مي كردند و هميشه سعي در آموزش و تربيت ديني و اخلاقي آنها داشته و همواره آنان را براي يادگيري، تعليم و تزكيه آماده مي كردند و در عين حال شادي و خوشحالي را در خانه  خود تسري مي دادند.

کارشناس برنامه ریزی رسانه ای تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: از نكات بارز سیره حضرت زهرا (س) در تربیت دینی فرزندان سبك عملي تشويق به عبادت براي آنها  و نیز رعایت عدالت در توجه به كودكان بود که الگویی شایسته برای همگان در تربیت فرزندان بشمار می رود.

دژبانی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوي كامل يك بانوي اسلامي است  تا جايي كه حتي خود را بر نامحرم نابينا مي پوشاند و نیز در دفاع از حريم ولايت امير مومنان علي ( ع) الگوی ولایت مداری برای مسلمانان جهان است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار