کد خبر: ۷۸۱۱
رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبيل خبرداد؛

اختصاص ۲ میلیارد ۲۰۰ ميليون تومان به مؤسسات قرآنی اردبیل

رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبيل گفت: باهدف اجرای طرح‌های فرهنگی، ۲ میلیارد ۲۰۰ ميليون تومان به مؤسسات قرآنی اردبیل اختصاص می‌یابد.
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

اختصاص بیش از 2 میلیارد تومان به طرح های فرهنگی موسسات قرآنی اردبیل

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام صابر طهماسبی، رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل در جلسه هم اندیشی و هم‌افزایی مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی اردبیل در سخنانی بر ضرورت اجرای طرح‌های فرهنگی در راستای ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف مردم، تاکید کرد و اظهار داشت: موسسات و خانه‌های قرآن و عترت باید علاوه بر آموزش مباحث قرآنی، به تبیین فرهنگ دینی در جامعه بپردازند.

وی به طرح‌های مورد نظر برای اجرا در موسسات قرآنی اشاره کرد و افزود: طرح‌های فرهنگی باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، عفاف و حجاب، مهدویت و جهاد تبیین و نیز تولید محتوا از قبیل سخنرانی، کلیپ و فیلم‌های کوتاه با موضوعات مورد نظر تدورین و اجرا شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از اختصاص ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به موسسات قرآنی استان اردبيل خبر داد و گفت: طرح‌های فرهنگی ارائه شده باید با همکاری موسسات و خانه‌های قرآنی در مناطق مختلف استان اردبيل اجرا شود.

حجت الاسلام طهماسبی به اعتبار اختصاص یافته به تفکیک موسسات استانی و شهرستانی اشاره کرد و افزود: مبلغ اختصاص یافته برای طرح‌های استانی ۵۰۰ میلیون تومان و طرح‌های شهرستانی ۲۰۰ میلیون تومان است که در مجموع از ۸ موسسه و خانه‌های قرآنی استان اردبیل که طرح‌های فرهنگی برتر ارائه دهند، حمایت خواهد شد.

۲۸۰ مربی قرآن تحت پوشش صندوق بیمه عشایر و روستایی استان اردبیل

در ادامه نهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اردبیل همچنین در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد اتحادیه در خصوص پیگیری‌های دغدغه و مشکلات مربیان قرآنی اعم از بیمه، معیشت، درآمد، برگزاری کلاس‌ها و... پرداخت و اظهار کرد: تاکنون ۲۸٠ نفر از مربیانی که نتوانسته بودند از طریق صندوق هنر بیمه بشوند از طریق صندوق بیمه عشایر و روستایی بیمه شدند.

در این جلسه ساماندهی و مجوز فعالیت مؤسسات، بیمه فعالان قرآنی، تشریح و ابلاغ آیین‌نامه‌های مسابقات قرآن و عترت، حمایت از کسب و کار‌های نوین در حوزه قرآن و فضای مجازی و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار