کد خبر: ۷۸۳۳
مدیر میز تخصصی مقابله با جریان ها و فرقه های انحرافی ؛

تفرقه در جامعه از برداشتهای ناصحیح از دین است

کارگاه آموزشی بررسی فرقه های انحرافی با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی هوشیار مدیر میز تخصصی مقابله با جریان ها و فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، با حضور مادحین و مسئولین هیئات در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد .
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی هوشیار در این کارگاه که با حضور مداحان و مسئولین هیئات مذهبی بود  گفت : در بحث های سیاسی در جوامع امروز ، مبحثی وجود دارد به عنوان جنگ روایتها که این جنگ فهم و قرائت شخصی افراد از مسائل مختلف است و این اختلاف برداشت و قرائت باعث به وجود آمدن گروهها و احزاب مختلف سیاسی می شود و گاهاٌ به درگیری نیز کشیده شود . در بحثهای دینی نیز جنگ روایتها وجود دارد . برداشت ها و فهم شخصی از دین باعث بوجود آمدن تضارب می شود و هر کدام از تفکرها یکدیگر را به بی دینی متهم می کنند و این برداشتهای ناصحیح از دین باعث وجود تفرقه های بزرگ در جامعه می شود .

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی هوشیار در ادامه افزود : مسئولین هیئات مذهبی و مادحین باید در برنامه های مذهبی به صورت استدلالی توحید و نبوت و شبهات موجود را توضیح دهد . ما اگر میخواهیم به شبهات موجود با تمام هجمه هایی که وجود دارد در هیئات پاسخ بدهیم ، باید خودمان را توانمند کنیم . مداحان ومسئولین هیئات باید توانمند باشند .  نباید این را فراموش کنیم که برای رشد زیرمجوعه ها در هر هیئتی باید آگاهی و معرفت افراد افزایش پیدا کند در غیر این صورت افراد به گروهها و فرقه های منحرف هدایت می شوند .

مدیر میز تخصصی مقابله با جریان ها و فرقه های انحرافی در ادامه تصریح کرد :مداحان باید در اجرای مجالس خود با مراجعه به کتب معتبر و مستند اشعاری مناسب با شأن و جایگاه اهل بیت(ع) بخوانند و از اشعاری که منابع آن ضعیف است استفاده نکنند و از خواندن آن خودداری کنند و بر همگان لازم است شکوه امام حسین(ع) را در اشعار و مداحی‌ ها جلوه گر سازند و شاعرانی هم که به سرودن اشعار می پردازند باید به تاریخ عاشورا و صدر اسلام مسلط باشند . وقتی مداحان کار خلافی انجام می‌دهند مردم می‌گویند که فلان مداح امام حسین(ع) این کار را انجام داده، مداحان ما باید دارای حسن برخورد باشند. مداحان الگوی جامعه مخاطب خود هستند بنابراین هرگونه رفتار آنها زیر ذره بین قرار دارد و بر همین اساس، رعایت همه موارد صحیح از سوی آنها ضروری است.

حجت الاسلام هوشیار با عنایت به جایگاه علما در دین و جامعه گفت : عالمان دین مرزبانان اعتقادی جامعه هستند. همانطور که سربازان، نیروهای انتظامی، سپاه سرافراز و بسیج قهرمان ما از مرزهای جغرافیایی دفاع می‌کنند، علمای ما نیز از مرزهای اعتقادی جامعه مواظبت و مراقبت می‌کنند. لذا اگر اعتقاد جامعه سالم بماند مرزبان اعتقادی و جغرافیایی هم تربیت خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد : مداحان و علما یک پیکرند و نباید از همدیگر جدا شوند . این دو عنصر مهم در هیئات مذهبی و دستگاه اهل بیت (ع) است.این دو عنصر مراقبت کننده یکدیگر هستند و باعث رشد همدیگر میشوند و این رشد به رشد فکری و معرفتی هیئات منجر می گردند .

ارسال نظر