کد خبر: ۷۸۳۶
حجت‌الاسلام فوقی:

آميد آفريني باید محور برنامه‌های مذهبیِ پیش‌رو باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص امیدآفرینی گفت: شادی و نشاط، باید محور برنامه‌های مذهبی پیش‌رو باشد.
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست هم‌اندیشی در خصوص جشن‌های میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی ارادت ویژه‌ای به حضرت زهرا (س) داشت و مردم و هیئت‌های مذهبی استان نیز در سالگرد آن قهرمان جهانی، برنامه‌های متعدد و متنوعی را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با امیدآفرینی اظهار کرد: شادی و نشاط همراه با معنویت باید محور برنامه‌های مذهبی پیش‌ِرو به‌ویژه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) باشد و این مناسبت مقدمه‌ای برای انجام حرکت‌های مؤثر و پیشران شادی‌آفرین در سطح شهر و استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: متأسفانه چون ما ظرفیت‌ها و فضاهای شادی را رها کرده‌ایم، دشمن فضا را به همان سمتی که می‌خواسته، سوق داده و به جوانان پاک‌طینت و پاک‌سرشت آدرس غلط و اشتباه داده است؛ بنابراین ضروری است در این عرصه حضور جدی و اثربخشی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: می‌توان نقطه شروع حرکت‌های شادی‌آفرین را میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داد و علاوه بر راهپیمایی، تجمعی صورت بگیرد تا برنامه‌های شادی‌آفرین و نشاط‌آفرین به‌صورت خلاق و جوان‌پسند داشته باشد.

حجت‌الاسلام فوقی با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی در تعظیم شعائر دینی افزود: فعالیت‌هایی که هیئت‌های مذهبی انجام می‌دهند، کاملاً مردمی است اما برای برقراری نسبت قوی‌تر بین تشکل‌های دینی مردمی با دستگاه‌ها و نهادهای اداری، نیاز به هماهنگی‌های بیشتر است.

وی گفت: حضرت زهرا (س) اولین مدافع ولایت بودند و برای میلاد آن الگوی پاکی، مهربانی و ولایتمداری، باید همه تشکل‌ها و نهادها به میدان بیایند و کمک کنند تا حرکتی اتحادآفرین، امیدآفرین و مردمی با تکیه‌بر محتوای غنی رقم بخورد.

در این نشست مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان، مدیرکل ارتباطات و مشاور هیئات مذهبی شهرداری اصفهان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان، مسئول دفتر آستان قدس رضوی در اصفهان، مسئول سازمان بسیج مداحان استان و جمعی از فعالان فرهنگی مذهبی پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

در پایان مقرر شد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، علاوه بر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده قبلی هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های فرهنگی و نهادها، یک برنامه به‌صورت شاخص در شهر اصفهان با محوریت شورای هیئات مذهبی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار