کد خبر: ۷۸۶۲
خدمت رسانی شبکه امامت به زائران شهید سلیمانی؛

ساماندهی بیش از ۲۰۰ موکب در مسیر گلزار شهدای کرمان

راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان از استقرار ۲۰۰ موکب برای پذیرایی زائران مزار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

به گزارش پایگاه خبری نهضت، سه سالی می‌شود که گلزار شهدای شهر کرمان در دی‌ماه میزبان دوستداران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، کسی که با تمام وجودش برای دفاع از حق مبارزه کرد و نامش جزء یکی از چهره‌های مشهور و محبوب جهان محسوب می‌شود، لذا هر ساله موکب‌های بسیاری برای پذیرایی و اسکان مردم در جوار گلزار شهدای کرمان و مزار این شهید والا مقام برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سراجی راهیار بنیاد هدایت مستقر در استان کرمان در تشریح فعالیت‌های شبکه امامت همزمان با سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: برنامه‌های متعددی اعم از حضوری و مجازی در این استان در حال اجراست. در بخش مجازی پویش «برای حاج قاسم» با هدف هر مسجد یک خدمت راه اندازی شده است که در آن امامان محله خدماتی متنوعی را در محله و مسجد ارائه می‌دهند؛ که از جمله آن‌ها برپایی موکب، توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه است.

راهیار بنیاد هدایت استان کرمان ضمن تأکید براینکه عمده فعالیت‌های امامان و شبکه امامت به صورت حضوری است، یادآور شد: با توجه به اینکه در این ایام میزبان زائران بسیاری از استان‌های مختلف با طیف‌های گوناگون در کرمان هستیم، بنابراین برخود لازم دانستیم که با کمک امامان پایگاه‌های اجتماعی و دیگر طلاب از این موقعیت استفاده کنیم و پذیرای زائران حاج قاسم سلیمانی عزیز باشیم و سعی شده فضای فرهنگی خوبی را در سطح شهر ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام سراجی ترویج گفتمان امامت را متناسب با مسائل روز جامعه، مهم خواند و بیان کرد: امامان و طلاب شهر کرمان با حضور در بین افراد درباره موضوعات روز جامعه گفتگو می‌کنند و سعی در پاسخگویی به شبهات مختلف دارند؛ در این طرح ۱۸ نفر از امامان محله در سه شیفت بین مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های امامان محله در برپایی مواکب و سامان دهی آن‌ها بیان کرد: تعدادی از امامان نیز مسئولیت اجرایی و تدارکات بیش از ۲۰۰ موکب را عهده دار هستند و در این فضا فعالیت می‌کنند.

راهیار بنیاد هدایت در استان کرمان تاکید کرد: علاوه بر این پویش، در مساجد روایت خاطرات شهید سلیمانی بیان می‌شود و بیشتر شهرستان‌های کرمان در مسیر گلزار شهدای کرمان موکب دارند و از زائران مزار شهدا پذیرایی می‌کنند که هزینه‌های آن از طریق مردم تأمین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار