کد خبر: ۷۸۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

12 دی نماد غیرتمندی، شجاعت و فداکاری جوانان گنبدی است

حجت الاسلام عباسعلی گرزین گفت: جوانان غیرتمند، شجاع و فداکار گنبدی در ۱۲ دی سال ۵۷ برای دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع شهر گالیکش به جنگ مزدوران سفاک رژیم پهلوی رفتند.
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام عباسعلی گرزین در یادواره شهدای ۱۲ دی شهرستان گنبدکاووس در مسجد صاحب زمان(عج) اظهار کرد: جوانان غیرتمند گنبدی در ۱۲ دی سال ۵۷ برای دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع شهر گالیکش با دستان خالی و با خودروهای خاور، مینی بوس وهر انچه پیدا کردند به جنگ مزدوران سفاک رژیم پهلوی رفتند.با وجود اینکه در آن زمان ساواک رسما مردم را به کشتن دعوت میکرد اما این جوانان غیرتمند با شجاعت و فداکاری به مبارزه پرداختند.

وی خطاب به حاضرین در مسجد تصریح کرد: اکثر شما فرزندان انقلاب اسلامی یا مدافع هشت سال دفاع مقدس بوده و در مکتب شجاعت، فداکاری، شهادت طلبی و غیره پرورش پیدا کردید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: مهمترین عنصر امام خمینی(ره) که برگرفته از سیره اهل بیت(ع) و دستورات قران کریم بوده، قیام برای خدا بود. قیام امام خمینی(ره) نه از سال ۴۲ یا ۵۶ و ۵۷ نبود بلکه وی در سال ۱۳۲۳ زمانی که رضاخان معلون چادر را از سر زنان اسلامی می کشید به تنهایی قیام خود را آغاز کرد و چون این قیام برای رضای خدا بود در سال ۵۷ امام خمینی(ره) تنها نبود و ۳۰ میلیون جمعیت ایران وی را همراهی می کردند‌.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) ادامه داد: حضرت زهرا(س) نخستین سرباز فداکار و شهیده در راه ولایت بود و در اوج تنهایی و غربت قیام برای خدا را ترک نکرد. اگر امروز تاریخ انقلاب اسلامی شاهد مادران حاج قاسمی هستیم که فرزندانی چون حاج قاسم، حججی ها و بسیاری از شهدای امنیت و دفاع از حرم را تربیت کردند ثمره قیام حضرت زهرا(س) برای خدا است.

گرزین با اشاره به سالروز عملیات های کربلای چهار و پنج گفت: عملیات کربلای چهار در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بخاطر خیانت برخی از عناصر داخلی لو رفت و نتوانستیم در این عملیات به اهداف تعیین شده برسیم اما همین جوانان انقلابی، غیور و شجاع با عزم و ارده،توکل و باور در بهت و ناباوری دشمنان ظرف مدت دو هفته عملیات کربلای پنج را اجرا کرده و توانستند افتخارات خوبی را برای کشور ما کسب کنند.

وی بیان کرد: در این سالها نیز خائنین داخلی در قالب های وزیر، وکیل، نماینده مجلس، معاون وزیر و غیره در لایه های مختلف انقلاب اسلامی نفوذ کرده تا اراده و قیام مردم را بشکنند غافل از اینکه " شتر در خواب بیند پنبه دانه" و شما این سخن را نه در شعار و حرف بلکه در عمل نشان داده و در نبرد تمدنی پیروز میدان هستید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: در سه ماه گذشته نیز دشمن سنگین ترین، شدیدترین و پیچیده ترین جنگ روانی شناختی تاریخ بشریت را بر مردم عزیز ایران تحمیل کرد تا بتواند ذره ای از اراده مردم را سست کند و در واقع خود را از نیستی و هلاک نجات دهد.

وی با اشاره سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: هدف دشمن از شهادت حاج قاسم، فراموش شدن وی از یادها و اذهان مردم بود اما مردم ایران اسلامی در تشیع پیکر وی سنگ تمام گذاشتند. در این ایام مردم ایران اسلامی جلوی درب خانه، مغازه، مسجد، محله، محل کار و زندگی خود با نوشتن بر روی یک برگه کاغذ با عنوان های منزل حاج قاسم، مغازه حاج قاسم، اداره حاج قاسم و غیره و انتشار ان در فضای مجازی وحشت و ترس را در وجود دشمن انداخته و اعلام می کنند که همه جا ایران متعلق به حاج قاسم بوده و همه ایرانیان هریک، حاج قاسم هستند.

در ادامه امام جماعت مسجد صاحب زمان(عج) گفت: شهدا با فدا کردن جان خود عزت و حریت را برای کشور ما به ارمغان اورده و شهدای واقعه ۱۲ دی سبب وحدت بین مردم گالیکش و گنبدکاووس شدند.

حجت الاسلام مظفری اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره  و فرهنگ شهدا و شهادت  تنها راه نجات مردم به ویژه نسل جوان است.برای رشد و تعالی جوانان باید انها را با شهدا و فرهنگ شهادت آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: خانواده شهدای واقعه ۱۲ دی و محله ترک اباد از شورای شهر و شهردار گنبدکاووس تقاضا دارند تا در ورودی کوچه مسجد صاحب زمان(عج) که محل تجمع جوانان در سال ۵۷ برای کمک و دفاع از مردم گالیکش بود تمثال و یادمان این شهدا نصب شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار