کد خبر: ۷۹۳۰
همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛

سومین رویداد ملی «مادران قاسم پرور» در اردبیل

در راستای تکریم مادارن شهدا و ترویج فرهنگ دینی در تربیت فرزندان سومین رویداد ملی «مادران قاسم پرور» در اردبیل برگزار شد.
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، مریم حامدی مسئول بسیج جامعه زنان استان اردبیل در سومین رویداد ملی «مادران قاسم پرور» که در محل تالار بیضاءاردبیلی برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: بی‌شک نقش مادران در طول تاریخ انقلاب قابل توجه است آنجایی که نوجوانان و جوانان کم و سن و سال خود را قاسم گونه روانه میدان خون و عشق نمودند و با دیدن پیکر خونین آنان صبر پیشه کردند و فرزندان دیگر خود را به جبهه فرستادند.

وی افزود: در هشت سال دوران دفاع مقدس حماسه، همراهی، همدلی، صبوری، ترغیب و برانگیختگی، ایثار و پاک‌بازی مادران ایرانی چنان عظیم و ستودنی بود که بی تردید در تاریخ ایران بی‌بدیل و بی‌نظیر است و نمونه‌هایی هم‌سنخ صدر اسلام و همانند کربلا را در آن فراوان می‌توان یافت.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اردبیل گفت: شهدا پرورش‌یافتگان مکتب ائمه اطهار هستند و مادران و همسران شهدا نیز در دفاع از حریم ولایت و امامت در دفاع مقدس با لبیک به امام شهدا، همسران و فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند تا یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتد.

در ادامه مداحی، اجرای سرود، تئاتر، روایتگری و تجلیل از مادران و همسران شهدا، آزادگان و جانبازان دفاع مقدس و همچنین مادرانی که فرزندان خود را قاسم نامگذاری کرده اند، انجام شد.

گفتنی است، این مراسم عصر روز یکشنه 18 دیماه 1401 با همکاری امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی، کارگروه جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س)، استانداری اردبیل، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، بسیج جامعه زنان و دبیرخانه کنگره شهدای استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، کتابخانه‌های عمومی استان، هیئت رزمندگان اسلام استان، موسسه فرهنگی اهل کساء، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اردبیل در تالار بیضای اردبیلی برگزار شد. 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار