کد خبر: ۷۹۳۲
همزمان با برگزاری طرح «خانه مادری» مطرح شد:

جهاد تببین، هدف اصلی هرمزگان در طرح «خانه مادری» است

تمامی فعالیت‌های استان هرمزگان پیرامون طرح «خانه مادری»، با هدف جهاد تبیین و پرداختن به موضوع جمعیت و فرزندآوری بر پا شده است.
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، همزمان با ایام فاطمیه و گستردگی طرح «خانه مادری» در سراسر کشور، استان هرمزگان هم با استفاده از ظرفیت‌ها و همراهی بانوان استانی‌اش به سمت برپایی روضه‌های خانگی رفتند، محافلی که اگرچه پیش از این در استان هرمزگان برپا بوده، اما حالا با قوت بیشتری برگزار شده و هر خانه به مثابه یک حسینیه در طرح «خانه مادری» شرکت کرده‌اند، چراکه مردم خونگرم هرمزگان به ویژه بانوان این منطقه معتقد هستند نقش زن و مادرانگی‌شان نوعی ستون اصلی خانواده و جامعه محسوب می‌شود، و آن‌ها هستند که می‌توانند جریان فاطمی را در زندگی‌هایشان جاری کنند و آن‌ را به دیگران نشر دهند.
 
برپایی بیش‌ از یک هزار روضه خانگی در هرمزگان
 
معصومه هوشمند کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به حضور مستمر بانوان در روضه‌های خانگی این استان و شهرهای حومه آن گفت: در هر زمانی که در روضه‌های خانگی خانم‌های استان هرمزگان حضور داشتم و شرکت می‌کردمف با یاد مادرم بودم، چراکه در عمده این مراسم‌ها مادران و دختران استان هرمزگان اقدام به برگزاری روضه خانگی، هیئات فاطمی ویژه نوجوانان دختر، نمایشگاه کودکان و یاد مادرمان فاطمه و … کردند.

او که خودش یکی از پایه‌گذران طرح «خانه مادری» در استان هرمزگان است، از برپایی سفره‌های صلواتی و توزیع غذای نذری در کنار روضه‌های خانگی خبر داد و درباره همراهی دختران نوجوان طرح «خانه مادری» در گروه «دختران حاج قاسم» گفت: دختران ما در جمع «دختران حاج قاسم» در مسابقات دلنوشته، صوت، کلیپ و عهد با حضرت فاطمه الزهرا(س) شرکت کردند.

جهاد تببین، هدف اصلی هرمزگان در طرح «خانه مادری» است

زهرا زندانپور یکی از اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان هرمزگان نیز به فعالیت‌هایشان در طرح «خانه مادری» در شهر میناب اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های ما با هدف جهاد تبیین اجرا شده و یکی از خانه‌های شهر میناب که به عنوان «بیت الزهرا(س)» نام گرفته است، هر شب برنامه دارد و آن دسته از افرادی که علاقه‌مند هستند اما توان مالی چندانی نندارند، با حضور در خانه «بیت‌الزهرا(س)» در طرح «خانه مادری» سهیم شدند و به اندازه وسع و توان خودشان با هئیت بیت الزهرا(س)، همکاری کردند.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان میناب ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های دهه فاطمیه در شهرستان میناب؛ برپایی ایستگاه‌های صلواتی و معرفتی فاطمی، برگزاری یادمان شهید غسالی، اجتماع بانوان فاطمی در روز شهادت حضرت (س) بود.

جهاد تببین، هدف اصلی هرمزگان در طرح «خانه مادری» است

برگزاری ۲۰ فعالیت فرهنگی در راستای پویش «خانه مادری»

حجت‌الاسلام علی خلیفاوی سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه نیز با تاکید براینکه حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین معرف جهاد تبیین است، بیان کرد: به عقیده من تبیین درست را حضرت زهرا (س)، می‌تواند برای ما هموار کند و مناسبت‌هایی مانند ایام فاطمیه یا ایام ولادت ایشان بهترین زمان برای ارائه ظرفیت و عظمتی است که خدای متعال به زن و امت اسلامی عطا کرده است.

وی برگزاری روضه‌های خانگی در سراسر شهرستان بندرلنگه را نذر طرح «خانه مادری» دانست و یادآور شد: تا امروز در استان هرمزگان به ویژه شهر بندر لنگه ۲۰ فعالیت فرهنگی انجام شده که در همگی تاکید ویژه ما روی تبیین مقام مادر، موضوع جمعیت و فرزندآوری بوده است.

حجت‌الاسلام علی خلیفاوی در پایان همبستگی بانوان یک حرکت عظیم دانست و گفت: شناسایی ظرفیت‌های مغفول مانده بانوان در کشور یکی از بهترین مولفه‌های طرح «خانه مادری» است که باعث حرکت عظیم بانوان در سطح کشور شده است.

گفتنی است استان هرمزگان با شناسایی ظرفیت بانوان خود و شهرهای حومه توانسته در ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، گامی موثر در مسیر جهاد تببین ذیل طرح «خانه مادری» و برگزاری روضه‌های خانگی بردارد.

ارسال نظر