کد خبر: ۷۹۶۱
در گردهمایی بانوان هنرمند کشور مطرح شد؛

فرصت ارتباط چهره به چهره با نوجوانان را از دست ندهید

استاد تصویرگری معتقد است رویداد دختران فاطمی، ظرفیت رقم زدن اتفاقات بزرگ را دارد، بانوان هنرمند باید فرصت ارتباط چهره به چهره با نوجوانان و خردسالان را از دست ندهند، زیرا هنر محفل خوبی برای رواج ارزش‌هاست.
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

فرصت ارتباط چهره به چهره با نوجوانان و خردسالان را از دست ندهید/ هنر محفل خوبی برای رواج ارزش‌هاستبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) «رویداد ملی هنری دختران فاطمه» در راستای اجابت فرمایشات مقام معظم رهبری، در محور تبیین الگوی زن مسلمان با تأسی از حضرت زهرا (س) با همکاری اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و خیمه هنر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزاری شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا خضری، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به نشانه‌های جامعه مذهبی گفت: یکی از این نشانه‌ها مواسات است و اتفاقا رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره می‌فرمایند، بانوان در این زمینه جلودار هستند و در جریان شیوع بیماری کرونا این نقش را ثابت کردند. 

وی به بحث فرهنگ ایثار و گذشت در دین مبین اسلام اشاره کرد که در نقطه مقابل فرهنگ خودخواهی در غرب قرار گرفته است و افزود: عبادت حضرت زهرا (س) از جمله موضوعاتی است که در روایات مکرر به آن اشاره شده است با این مضمون که ایشان بقدری به نماز می‌ایستادند که پا‌های مبارکشان متورم می‌شد. 

حجت‌الاسلام خضری عنوان کرد: بحث ساده‌زیستی حضرت زهرا (س) در دنیایی که مردم معمولا به دنبال تفاخر و رقابت هستند باید فرهنگ‌سازی شود. حضرت زهرا (س) در حالی ساده‌زیست بودند که فدک را در اختیار داشتند و ما از این گوهر اصلی رفتار که ساده‌زیستی است باید الگو بگیریم.

وی خانواده فاطمی را متصل به خانواده حضرت زهرا (س) دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز این نکته را در فرمایشات خود مورد تاکید قرار می‌دهند که حضرت زهرا (س) با تمام مقامات علمی و معنوی افتخار داشتند که خانه‌دار هستند.

فرصت ارتباط چهره به چهره با نوجوانان و خردسالان را از دست ندهید/ هنر محفل خوبی برای رواج ارزش‌هاست

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امام به واسطه روح‌القدس بر همه عالم اشراف دارد و درمورد برخی آثار هنری این اتفاق قطعا روی داده، عنایتی شده و مورد توجه روح القدس قرار گرفته، بنابراین به همگان مخصوصا به شما هنرمندان توصیه می‌شود همواره ارتباطتان را با حضرت زهرا (س) و امام زمان (عج) بیشتر کنید.

وی در پاسخ به این سوال که نماد کنشگری حضرت زهرا چیست؟ گفت: نور و مشکات نماد تصویری جهاد تبیین است و مشکات و نوری که از پنجره این خانه بیرون می‌آید.

محمدحسین صلواتیان، از اساتید برجسته در حوزه تصویرگری که به عنوان استاد راهنما در این رویداد حضور داشت با اشاره به شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی با تدبیر رهبر کبیر انقلاب ا‌سلامی گفت: دقیقا زمانی که امام خمینی (ره) داعیه شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی را داشتند، دنیا دو تکه شده بود و دشمنان یکپارچه علیه انقلاب اسلامی شدند، اما این انقلاب با درایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی به گونه‌ای معجزه‌آسا راه خود را باز کرد، به ثمر نشست و در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین قصص را می‌توان در رابطه با این موضوع نوشت، افزود: آنچه مسلم است همزمان با رشد انقلاب اسلامی و با گذشت زمان، دنیا نیز تغییر می‌کند، همچنان که در جامعه کنونی شاهد پدیده‌های نوظهور هستیم، مثل فضای مجازی، ماهواره و ..

صلواتیان عنوان کرد: در طول تاریخ بشر یا سراغ نداریم یا بسیار نادر بوده که عده‌ای از بانوان برای خلق آثار هنری این‌گونه دور هم جمع شوند. این مشیت خداوند است که انسان‌هایی آماده به ظهور رساندن انسانیت هستند و باید این حقیقت را در کل دنیا پیش ببریم و رواج دهیم.

وی بیان کرد: این وظیفه شما هنرمندان است که با اتفاقات و نگاه جدید، ایده خود را بیان کنید. برای آشنایی با ایده‌های جدید، باید فتح خون شهید آوینی را بخوانید، فرمایشات مقام معظم رهبری را مطالعه کنید که به نوعی معجزه امروزی است، شاهد این مدعا این است که در طول تاریخ شیعه، دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره زن نمونه و مانند ندارد و اینکه شما بانوان دور هم جمع شده‌اید کار هنری انجام دهید، درواقع تفسیری از بیانات ایشان است.

صلواتیان افزود: هرچقدر حرف داشته باشیم، تا زمانی که در قالب بیان زیبا نیاید، خریدار ندارد. خوشبختانه محتوا زیاد داریم که باید امروزی بیان شود و در این مسیر، خط مقدم، تفکر است. برای تولید محصول فکری باید زبان امروز دنیا را بفهمیم و سمبل‌سازی کنیم.

وی تصریح کرد: این رویداد ظرفیت رقم زدن اتفاقات بزرگ را دارد. شما بانوان هنرمند باید در حوزه کودک و نوجوان اثر ارائه کنید و آموزش دهید. فرصت ارتباط چهره به چهره با نوجوانان و خردسالان را از دست ندهید، هنر محفل خوبی برای رواج ارزش‌هاست.

فرصت ارتباط چهره به چهره با نوجوانان و خردسالان را از دست ندهید/ هنر محفل خوبی برای رواج ارزش‌هاست

با طیبه محمدیاری، ۳۳ ساله که از استان آذربایجان غربی شهرستان ارومیه در این رویداد شرکت کرده به گفتگو پرداختیم. وی که دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و مدیریت آموزشی است، درباره فعالیت خود در رشته گرافیک گرایش تصویرسازی می گوید: تاکنون در ۲۸ نمایشگاه گروهی شرکت کرده ام که چهار مورد از این نمایشگاه‌ها در کشورهای قزاقستان، برلین، هند و ایتالیا دایر شده بود و یک نمایشگاه انفرادی دایر کرده‌ام.

وی که تاکنون موفق به تصویرسازی سه کتاب کودک شده است، نقطه طلایی کار هنری خود را آثاری می داند که برای شهدا امنیت تصویرسازی کرده است و می گوید: امروز که خود را در موضعی می بینم که در جوار حرم حضرت معصومه(س) برای بانوان کشورم اثر خلق می‌کنم، مطمئن شدم مسیرم در جهت خدمت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است و از این بابت خدا را شاکرم.

زینب نظری، شرکت کننده دیگر از استان تهران دارای مدرک کاردانی هنرهای تجسمی که در رشته تصویرسازی شاخه نقاشی و هنرهای تجسمی در این رویداد شرکت کرده است درباره فعالیت‌های خود در این زمینه می گوید: تاکنون چندین بار در مسابقات کاریکاتور شرکت کرده ام و موفق به کسب رتبه شده ام و در برنامه نیم رخ نیز در بخش کاریکاتور مجله همراه همکاری می‌کردم.

وی که با وجود داشتن دو فرزند نسبت به انجام فعالیت های هنری خود اهتمام دارد، معتقد است، فضای هنری جامعه را نباید خالی بگذاریم و شرکت در این رویداد باید زمینه ای برای یادگیری و کسب تجربیات بیشتر باشد.

فرصت ارتباط چهره به چهره با نوجوانان و خردسالان را از دست ندهید/ هنر محفل خوبی برای رواج ارزش‌هاست

محدثه رضایی، شرکت کننده ۲۹ ساله از مشهد دارای مدرک کاردانی معماری که در حوزه تایپوگرافی فعالیت می کند، در رابطه با حوزه فعالیت خود می گوید: قبل از فعالیت در زمینه تایپوگرافی در حوزه خوشنویسی با قلم نی کار می کردم که همچنان هم ادامه دارد و حضور در رویداد هیئت هنر باعث شد انگیزه پیدا کنم و در این رشته هنری بیشتر تحقیق کنم.

زهرا سلمان صابری، ۲۵ ساله از استان قم دارای مدرک کارشناسی حسابداری که هم اکنون به صورت تجربی در حیطه پوستر و فتومونتاژ فعالیت می کند به اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام داده اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که باعث شد به صورت جدی این فعالیت هنری را دنبال کنم حوادث اخیر کشور بود که بر خود لازم دیدم که اگر اعتراضی نسبت به اتفاقات و رخدادهای اخیر دارم، حرف و نظر خود را این گونه با زبان هنرمندی به گوش هموطنانم برسانم.

وی اظهار کرد: تاکنون سه اثر به صورت بیلبورد درمورد افتخارات ایران اسلامی طراحی کرده ام از جمله افتخارات، تولید واکسن در شرایط تحریم، ساخت سلول‌های بنیادی و غیره است و در این رویداد، اثر مهر مادری را در نظر دارم ارائه کنم که بانویی را نمایش می دهد که هم در بیرون از خانه فعالیت می کند و هم نقش مادرانگی خود را دارد.

عارفه نادری، ۲۳ ساله از استان اصفهان دارای مدرک کارشناسی برنامه ریزی شهری به عنوان دیگر شرکت کننده این رویداد در رابطه با شروع فعالیت خود در حوزه هنر گفت: از سال ۱۳۹۶ کار گرافیک را آموزش دیدم و وارد فضای کار شدم، با استاد مجلسی در اصفهان آشنا شدم و ایشان من را برای رویداد "انتخاب درست" معرفی کردند و در آنجا اثری با عنوان "لبریز از امید" را که اثر انگشت گلدوزی شده بود را ارائه کردم، بعد از آن نیز در رویداد زاینده رود شرکت کردم و پس از آن با هیئت هنر آشنا شدم و تاکنون در رویدادهای سفینه و جان‌فدا شرکت کرده ام و برای این رویداد نیز در نظر دارم پوستری به سبک مینیمال و لاین‌آرت ارائه کنم.

وی با تاکید بر اینکه هنر هیئت در کنار افزایش توانمندی در حرفه هنری به ما تفکر انقلاب و ارزشی داده است، عنوان کرد: در این رویدادها با اساتید برجسته آشنا می شویم که باعث ارتقای ما در حرفه ای که انتخاب کرده ایم می شود و در بحث اعتقادی و تفکر انقلابی که لازم داشتیم تا چاشنی کارمان در ارائه آثار هنری شود، هنر هیئت این فضا را ایجاد می کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار