کد خبر: ۷۹۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

حضور در مراسم اعتکاف، زمینه مناسبی جهت اندیشه و خردورزی فراهم می‌کند

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به آثار و فواید فراوان اعتکاف گفت: حضور در این مراسم معنوی، زمینه مناسبی جهت تفکر، اندیشه و خردورزی را برای افراد فراهم می کند.
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در جلسه برنامه ریزی سنت حسنه اعتکاف طی سخنانی به سابقه سنت حسنه اعتکاف اظهارداشت: با بررسی در برخی از آیات قرآن در می یابیم که اعتکاف مخصوص دین اسلام نبوده و در دیگر ادیان الهی گذشته نیز وجود داشته است.

وی در ادامه به تاریخچه پرفراز و نشیب اعتکاف در کشور ایران اشاره داشت و ضمن تشریح نقش عالمان بزرگ اسلامی در ترویج این سنت حسنه افزود: عالمان برجسته دینی در هر برهه ای از زمان توجه ویژه ای به اعتکاف معطوف کرده و مردم نیز با پیروی از آنان اعتکاف را با اهتمام هرچه تمام تر برپا کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بااشاره به آثار و فواید فراوان اعتکاف تصریح کرد: حضور در مراسم معنوی اعتکاف زمینه مناسبی جهت تفکر، اندیشه و خردورزی را برای افراد فراهم می کند.

حجت الاسلام انصاری راد در ادامه، دوری از تعلقات و خواهش های نفسانی را از اهم برکات ایام البیض عنوان کرد و بیان داشت: پیروی نکردن از هواهای نفسانی می‌تواند نقشه راه زندگی انسان را برای تمامی طول عمر ترسیم کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح غبارروبی و عطر افشانی مسجد‌ها با مشارکت مردم و فعالان فرهنگی و مسوولان ادارات و نهاد‌ها در هرمزگان از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی با اشاره به نزدیک تر شدن این سنت حسنه در مساجد است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار