کد خبر: ۷۹۶۹
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در اختتامیه رویداد «دختران فاطمه» مطرح کرد:

زن ایرانی می‌تواند جریان موثری از هنر انقلاب را ایجاد کند

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به ظرفیت عظیم بانوان در جامعه اشاره کرد و زن ایرانی را عامل موثری در ایجاد فضای جریان‌سازی هنر انقلاب دانست.
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رویداد سه روزه «دختران فاطمه»، با حضور عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در محل کتابخانه آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) به کار خود پایان داد.

 سعیدی‌نژاد، در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)، برگزاری این رویداد را از دو وجه حائز اهمیت دانست و گفت: جامعه امروز بنا بر ضرورت به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) و ترسیم ویژگی‌های این بزرگوار در ابعاد مختلف احتیاج دارد و برای اینکه بتوانیم اذهان عمومی جامعه را با این شخصیت عزیز آشنا کنیم باید استفاده از ابزار هنر و رسانه را اولویت کارهایمان قرار دهیم، که یکی از آن‌ها تولید محصولات هنری فاخر مبتنی بر رویکرد محتوای غنی در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

او با بیان اینکه رویداد «دختران فاطمی» به دنبال تحقق پرداخت به شخصیت حضرت زهرا (س) است، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم در عرصه فرهنگ و هنر به تولید محصولات فاخر برسیم، چراکه ظرفیت عظیمی از بانوان وجود دارد و آن‌ها خیلی خوب می‌توانند در فضای هنر، نقش‌آفرینی‌های ویژه‌ای داشته باشند و ما باید به هنر مردمی در فضای بانوان رسیدگی کنیم و صرفا با نگاه تجاری به این موضوع نپردازیم.

زن ایرانی می‌تواند جریان موثری از هنر انقلاب را ایجاد کند

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: انگیزه انقلابی و دغدغه‌مندی و باورمندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی در مردم بالاخص در فضای بانوان وجود دارد، البته اگر جریان‌هایی شکل پیدا کند، امکان ظهور و بروز بانوان هنرمند در حوزه‌های مختلف فراهم شود، فرصت توان‌افزایی برای بانوان ایجاد شود و هویت‌بخشی به آن‌ها صورت پذیرد و این اقدامات مستمر باشد، جریان موثری از هنر زن ایرانی در معنابخشی و انتقال مفاهیم ارزشمند شکل پیدا کرده و می‌توانیم شاهد شکل‌گیری جریان موثری از هنرمندان انقلابی باشیم.

زن ایرانی می‌تواند جریان موثری از هنر انقلاب را ایجاد کند

وی با تاکید بر اینکه جنس کار هنری با حضور بانوان در خانه قابل جمع شدن است، عنوان کرد: آنچه در رابطه با نقش مادری مهم است و بانوان به تأسی از حضرت زهرا (س) در خانواده و اجتماع باید مورد توجه قرار دهند، در واقع مفهوم مادری اجتماعی است که در قرآن هم درباره همسران پیامبر(ص) از أم‌المومنین یاد می‌شود، آن‌ها همسرانی هستند که فرزندی نداشته‌اند و این نشان می‌دهد که مفهوم مادری بیشتر از مفهوم صرف زاد و ولد و داشتن چند فرزند است. در واقع یکی از رسالت‌های مهم اجتماعی بانوان اثرگذاری در ساحت ولایت اجتماعی و مادری اجتماعی است که ظهور و بروزش می‌تواند در قالب فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای شکل پیدا کند.

جمعه ۲۳ دی‌ ماه در روز پایانی این رویداد، هریک از بانوان شرکت‌ کننده در مراسم، ضمن ارائه آثار ارزشمند خود، مورد تجلیل نیز قرار گرفتند.

این رویداد هنری با حضور اساتید برجسته سید مسعود شجاعی طباطبایی، محمدمهدی نوری، مهدی سهرابی نصر، محمدحسین صلواتیان و احسان جعفر پیشه در رشته‌های گرافیک، طراحی پوستر، حروف نگاری، تصویرسازی، نگارگری و نقاشی برگزار شد.

نمونه آثار «دختران فاطمی»: 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار