کد خبر: ۷۹۷۳
مدیر روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان:

پویش «هیس‌طوری» ۶۰ هزار تایی شد

مدیر روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان از پیوستن بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز به پویش «هیس‌طوری» خبر داد.
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

پویش «هیس‌طوری» ۶۰ هزار تایی شدبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمدرسام رضوانی مدیر روابط‌عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان از پیوستن بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز به پویش«هیس‌طوری» خبر داد و گفت: نوجوانان دهه هشتادی‌ در قالب این پویش با روایتی جدید از سرگذشت استعمارگران جهانی آشنا می‌شوند و یک سفر جدید در دل تاریخ را تجربه می‌کنند.

رضوانی با اشاره به جزئیات پویش «هیس‌طوری» اظهار کرد: «هیس‌طوری» یک پویش کتابخوانی و کنش‌گری است که نوجوانان با شرکت در آن ضمن آگاهی از گوشه‌های تاریک تاریخ استعمار جهانی، در یک رقابت نوجوانانه شرکت می‌کنند، چراکه هدف ما کنش‌گری نوجوانان در عرصه کتابخوانی، تاکید و آگاهی آن‌ها بر محتوای مهمی چون استعمار است.

وی افزود: پویش «هیس‌طوری» با هدف آشنایی نوجوانان با سرگذشت استعمارگران در قالب مطالعه مجموعه کتاب ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» به قلم مهدی میرکیایی از آذرماه امسال آغاز شده است و تا اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط‌عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان افزود: حدود یک ماه از شروع آغاز این پویش می‌گذرد و بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب از طریق بستر الکترونیک تهیه شده است که نوجوانان ضمن مطالعه این کتاب‌ها، اقدام به تولید محتوا با محوریت موضوع کتاب «سرگذشت استعمار» کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پویش «هیس‌طوری» یک پویش کتابخوانی صرف نیست و نوجوانان باید ضمن مطالعه این کتاب، تولید محتوا هم داشته باشند، گفت: تا امروز حدود ۴ هزار و ۵۰۰ اثر هنری از جمله پادکست، عکس‌نوشت، پوستر و نقاشی کمیک و ... از سمت شرکت کنندگان برای ما ارسال شده است.

رضوانی با تاکید به اهمیت درک تاریخ توسط نوجوانان دهه هشتادی گفت: در راستای فهم عمیق‌تر گوشه‌های تاریک تاریخ که از نسل امروز مخفی نگه داشته شده است، تا امروز۶ هزار بازنویسی توسط دانش‌آموزان از روی کتاب‌هایی که مطالعه کرده اند در سامانه ما ثبت شده است.

گفتنی است پویش «هیس‌طوری» در بستر اپلیکیشن «شاد» نیز فعال بوده و تا امروز این پویش، ۱۰۰ هزار نفر در این اپلیکیشن ایرانی دنبال کننده دارد. همچنین نوجوانان می‌توانند تا اواخر فروردین‌ ماه با مراجعه به سامانه Hisstori.ir در این پویش کتابخوانی شرکت کنند.

ارسال نظر