کد خبر: ۷۹۷۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

دنیا در مقابل اراده محکم زن ایرانی سر خم کرده است

حجت‌الاسلام انصاری‌راد، همسرداری و نقش اجتماعی زن را یکی از نکات مهم هر خانواده دانست و گفت: نقش پر رنگ زن در خانواده، باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، در جمع کارکنان این اداره کل ضمن گرامیداشت مقام مادر و زن بیان کرد: روز زن و مادر حامل پیام‌هایی برای جامعه اسلامی است که اگر این پیام‌ها به کار بسته و در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

وی به الگو برداری از سبک زندگی فاطمی در خانواده و جامعه تاکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی و مکتب حیات بخش اسلام برای زن اهمیت و جایگاه و منزلت ویژه‌ای قائل شده است و آن چیزی که مبتنی بر قرآن کریم است دین اسلام به آن تاکید دارد و حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی تمام عیار برای زنان نه تنها ایران بلکه سراسر جهان است اما در مقابل، مکتب غربی نگاه دیگری به زن دارد و الگوهایی غرب زن را از احساس امنیت اجتماعی تهی کرده است و این تنها در مسئله حجاب نیست. بلکه غرب با ایجاد هرج و مرج در روابط خانوادگی کانون خانواده را از میان برده است.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با بیان اینکه دین مبین اسلام، زن را بزرگ و گرامی برشمرده است، اما در دنیای غرب به زن همچون یک کالا نگاه می‌شود اذعان داشت: امروز انقلاب اسلامی به زن عزت و کرامت داده و درصد زیادی از کرسی‌های علمی دانشگاه‌های کشورمان متعلق به زنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همسرداری، فرزندآوری و فرزندپروری و نقش اجتماعی زن را از مواردی نام برد که اسلام بر آن تاکید دارد و گفت: زنان ما در دوران دفاع مقدس نقش مهمی به عهده داشتند و دنیا در مقابل اراده محکم و شجاعت زنان ایرانی، سر تعظیم فرود آورده است.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد یادآور شد: بانوان ما باید با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) زمینه تحکیم بنیان خانواده را فراهم کنند و خانواده‌ها با آگاهی، نوجوانان و جوانان را کنترل کنند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

 
 
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار