کد خبر: ۸۰۲۳

«شاید پیش از اذان صبح» برگزیدۀ بخش ویژۀ جایزۀ جلال آل‌احمد

کتاب‌های «حاج قاسمی که من می‌شناسم» و «شاید پیش از اذان صبح» آثار برگزیده بخش ویژۀ مستندنگاری دربارۀ شهید سپهبد سلیمانی در پانزدهمین دورۀ جایزه ادبی جلال آل‌احمد شدند.
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم اختتامیۀ پانزدهمین دورۀ جایزه ادبی جلال آل‌احمد، کتاب‌های «حاج قاسمی که من می‌شناسم» و «شاید پیش از اذان صبح» با رای داوران، به عنوان آثار برگزیده بخش ویژۀ مستندنگاری دربارۀ شهید سپهبد سلیمانی معرفی شدند.

کتاب شاید پیش از اذان صبح که از انتشارات سوره مهر است شامل خاطرات و دلنوشته های یوسف زاده برای سردار سلیمانی است.

یوسف زاده در این کتاب با مخاطب قرار دادن حاج قاسم خاطرات سالهای دور ونزدیک را با ایشان مرور می کند.

احمد یوسف زاده در زمینه عنوان کتاب اینطور توضیح می دهد: اسم کتاب بر می گردد به تشییع پیکر سردار در کرمان که به خاطر جان باختن تعدادی از هموطنان بر اثر ازدحام جمعیت ،  کسی نمی دانست مراسم تدفین کی انجام می شود.حدود ساعت ۱۱ شب از دوست مشترکمان سردار حسنی زمان مراسم تدفین را پرسیدم. ایشان خیلی سربسته گفتند: شاید پیش از اذان صبح. من ساعت ۳ بامداد از خانه راه افتادم به سمت مسجد صاحب الزمان و گلزار شهدای کرمان. شب بسیار سردی بود ، هرطور بود خودم را رساندم و از نزدیک شاهد تدفین سردار سلیمانی بودم. دقیقا همان طور که سردار حسنی گفته بود حاج قاسم پیش از اذان صبح به خاک سپرده شدند و وقتی اذان صبح از گلدسته های مسجد صاحب الزمان بلندشد سردار در خاک آرام گرفته بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار