کد خبر: ۸۰۲۷

رویداد گذر و درنگ این بار مهمان خطه خوزستان می‌‎شود

چهارمین دوره از سلسله رویدادهای گذر و درنگ مرکز معماری اسلامی حوزه هنری سری به آثار معماری و تاریخی خوزستان می زند.
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، چهارمین دوره از سلسله رویدادهای گذر و درنگ مرکز معماری اسلامی حوزه هنری این بار همراه با هنرجویان این مرکز و علاقه مندان به درنگی در دزفول، شوش و شوشتر خواهد پرداخت.

 این رویداد ویژه که در واقع سفری علمی-آموزشی برای بازدید و آموزش هنرجویان و علاقمندان به هنر اصیل ایرانی- اسلامی محسوب می شود، این بار همراهان خود را در تاریخ 11 الی 16 بهمن ماه به بازدید آثار معماری دورهای عیلامی تا دوره معاصر در شهرهای دزفول، شوش و شوشتر خواهد برد و در کنار آن آموزش های ویژه ای درباره هنرهای به کاررفته در این آثار به علاقه مندان خواهد داد.

 کارگاه های این رویداد شامل تاریخ جهانی آجر با حضور مائده کلانتری، کتیبه خوانی مسجد جامع شوشتر با حضور علی محمد چهارمحالی، گذری بر معماری خانه و تزئینات آجری شهر دزفول با حضور احمد صراف زاده و خوون چینی با حضور مهدی شیربتی خواهد بود.

همچنین در کنار بازدید از آثار معماری و تاریخی این خطه به صورت ویژه برنامه هایی شامل موسیقی شوشتری و شاهنامه خوانی و آشنایی با آداب، فرهنگ و رسوم دزفول و شوشتر برگزار خواهد شد. ️

علاقه مندان می توانند برای اطلاع از جزئیات و شرکت در این رویداد با شماره 66484006 تماس حاصل فرمایند و یا به سایت مرکز معماری اسلامی به آدرس irac.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر