کد خبر: ۸۰۳۰
در دیدار رئیس جدید سازمان دارالقرآن الکریم با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما مطرح شد؛

ترویج مفاهیم قرآنی در قالب‌های گوناگون رسانه‌ای

حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با محمد حسین کشکولی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما دیدار و گفت و گو کرد.
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در دیدار با محمدحسین کشکولی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اولویت‌های سازمان دارالقرآن الکریم در دوران جدید، به گفت و گو در رابطه با ظرفیت‌های همکاری سازمان دارالقرآن الکریم با شبکه قرآن در راستای گفتمان‌سازی مفاهیم اساسی قرآن کریم در قالب‌های جذاب و نوین پرداخت.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب دررابطه با تبدیل مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه اقشار مردم، افزود: ما باید برای مخاطبین مختلف از اقشار گوناگون، مفاهیم قرآنی را در قالب‌های گوناگون رسانه‌ای تبلیغ و ترویج کنیم.

 محمدحسین کشکولی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، در این دیدار، ضمن تقدیر از رویکردهای جدید سازمان دارالقرآن الکریم، با بیان اینکه شبکه قرآن سیما با وجود نداشتن جذابیت‌های متداول مثل موسیقی و حضور چهره‌های مشهور، موفق به جذب ۱۸درصد از مخاطبین سیما شده است، شبکه قرآن را پرمخاطب‌ترین نهاد معارفی کشور معرفی کرد.

وی افزود: تلویزیون در ایران علیرغم وجود رسانه‌های متنوع دیگر همچنان مخاطب خوبی دارد و اگر یک برنامه خوش‌ساخت و با ‌محتوای معارفی تولید شود، حتما دیده خواهد شد.

 کشکولی به سیاست‌های اصلی شبکه قرآن در توجه ویژه به قشر نوجوان و زنان اشاره کرد و گفت: برنامه «سفرقند» و «منم بچه مسلمان» در این مسیر از برنامه‌های موفق بوده است و مخاطبین بسیار زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

رئیس شورای معارف سیما با اشاره به ارتباط خوب این شبکه با دیگر شبکه‌ها و زمینه مناسب برای استفاده از ظرفیت های دیگر شبکه‌های سیما، یکی از مهمترین عوامل موفقیت تولیدات رسانه‌ای را ضریب دادن به جریانات مردمی دانست.

در انتهای این دیدار مقرر شد چند عملیات مشترک بین سازمان دارالقرآن الکریم و شبکه قرآن در ماه مبارک رمضان صورت گرفته تا مقدمه ای برای همکاری های بیشتر این دو نهاد قرآنی با یکدیگر باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار