کد خبر: ۸۰۳۴
در نشست ویژه امامان پایگاه‌های اجتماعی بیان شد؛

پایگاه‌های اجتماعی راهی برای شکل گیری تمدن اسلامی است

بهزادطارمی در نشست ویژه امامان پایگاه‌های اجتماعی استان زنجان گفت:پایگاه‌های اجتماعی به عنوان پایگاه دینی، محل نشر و سرچشمه معارف اسلامی است که توسط امام جماعت رونق پیدا می‌کند.
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست ویژه امامان پایگاه‌های اجتماعی با حضور بهزاد طارمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

بهزاد طارمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست ویژه امامان پایگاههای اجتماعی استان بیان داشت: پایگاههای اجتماعی به عنوان پایگاه دینی، محل نشر و سرچشمه معارف اسلامی است که توسط امام جماعت رونق پیدا می‌کند، مسجد حلقه وصل روحانیت با مردم است که در آن باید در کنار اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی، به حل مشکلات مردم منطقه کمک کند. در واقع پایگاههای اجتماعی محوری ترین ایده سازمان تبلغیات برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی است .

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه به نقش امامان پایگاههای اجتماعی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت : امامان پایگاههای اجتماعی بهترین جمع برای تشکیل هسته های فکری جهت ارائه راهکار در مناطق محروم و محرومیت زدایی از این مناطق به واسطه حضور میدانی آنها در میان مردم است .

 طارمی در ادامه افزود : امامان پایگاههای اجتماعی باید در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بیشتر تلاش کنند، زیرا دشمنان برای مقابله با انقلاب به جنگ نرم روی آورده و فتنه‌های گوناگونی را برنامه‌ریزی کرده‌اند و سیاست مسجد باید سیاست اسلام و انقلاب باشد، اما از سیاسی کاری و جناح گرایی باید پرهیز شود.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی جهت کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق پایگاههای اجتماعی افزود: کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق محروم مختص سازمان تبلیغات اسلامی نیست و باید همه ارگانهای مربوطه حضور داشته باشند ، اما ما به جهت حضور امامان پایگاههای اجتماعی و تأثیر زیاد در بین مردم منطقه ، در هر پایگاه اجتماعی آسیبی را به عنوان موضوع ویژه در نظر گرفتیم و برای رفع آن برنامه ریزی انجام داده ایم .

 طارمی بر اجرای کار تشکیلاتی و استفاده روحانیون از مردم در کارها تأکید کرد و گفت : در مقابله با آسیب های اجتماعی و انواع مشکلات ، جامعه روحانیون در خطبه ها و ارتباط گسترده ای که با اقشار مختلف مردم دارند می توانند قدرت ملی را تقویت کنند و استفاده کردن از مردم در کارها وحضور منسجم مردم، بر رفع سریع مشکلات می انجامد .

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری جشنواره دوسالانه امامان پایگاههای اجتماعی خبر داد و تصریح کرد : جشنواره دو سالانه به منظور ایجاد رقابت و تشویق امامان پایگاههای اجتماعی صورت می گرد و بر اساس عمکلرد آنها در بخشهای مختلف از این امامان تقدیر به عمل خواهد آمد . این جشنواره در سال آینده برگزار خواهد شد .

در ادمه این نشست روحانیون پایگاههای اجتماعی به ایراد مباحث مختلف پرداختند .

ارسال نظر