کد خبر: ۸۰۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران مطرح کرد:

معرفی ظرفیت بانوان در کشور، حلقه مفقوده جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، شناسایی ویژگی‌های مثبت و اهمیت زن در جامعه را حائز اهمیت دانست و به حلقه مفقوده معرفی ظرفیت بانوان در کشور اشاره کرد.
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

دختران جامعه ما نیازمند شناخت جایگاه زن در جامعه‌اند

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد جواد زهرایی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی تهران، در ایام گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، ضمن قدردانی از حضور بانوان در این جلسه، به جایگاه ویژه بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت: موضوعاتی چون مقام مادر و جایگاه زن بسیار حساس بوده و هجمه‌های فراوانی را در تمام نقاط دنیا (نه فقط در کشور ما) به این جایگاه و مقام وارد می‌شود. برخی عقیده مرد برتر بینی یا به نوعی مرد سالاری دارند، یا بالعکس برخی این موضوع را در ذهن می‌پرورانند که برابری مطلق زن و مرد اصلاٌ وجود ندارد و هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه این‌ها در نظراتشان عناوین زشتی را علیه بانوان به کار می‌برند که در نوع خود بسیار قبیح و در تاریخ بی‌بدیل است، گفت: در تاریخ شواهد بسیاری از قبیل این که برخی برای داشتن سالی پر آب، دختران جوان خود را زنده زنده در رود‌های خروشان رها می‌کردند یا زمانی در اروپای امروزی (انگلیس و فرانسه کنونی) زن حق مالکیت نداشت، را پیش گرفته بودند، اما اسلام پیش آمده و بحث جدیدی را در تاکید جایگاه و مقام زن در جهان مطرح کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات تهران ادامه داد: اسلام تکریم جایگاه زن را به عنوان زن بودن قبول دارد، نه در مقایسه با مقام مرد یا مسائل دیگر.

حجت‌الاسلام زهرایی با اشاره به تفاوت‌های موجود بین زن و مرد بیان کرد: اسلام عقیده دارد که زن و مرد در حوزه‌های مختلف هیچ تفاوتی باهم ندارند. اگر تفاوتی هم بین زن و مرد وجود دارد به این دلیل است که برای تکمیل ضعف‌ها، زوجیت رقم بخورد، تا زن و مرد یکدیگر را کامل کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات تهران با انتقاد از کم کاری‌های صورت گرفته در جامعه برای شناساندن ویژگی‌های مثبت زنان به دختران نسل جدید تاکید کرد: باید برای شناساندن جنسیت زن، ویژگی‌های مثبت و اهمیت آن در جامعه به دختران کشورمان تلاش بیشتری داشته باشیم، چرا که کم کاری‌های فراوانی تا امروز در این زمینه صورت گرفته است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار