کد خبر: ۸۰۴۷
با همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی انجام شد؛

تأمین وسایل گرمایشی برای خانوار‌های روستایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از همراهی هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های قرآنی در عرصه گازرسانی و تأمین وسایل گرمایشی به مردم این استان خبر داد.
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

تأمین وسایل گرمایشی برای خانوارهای روستاییبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانسی که با مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی استان در راستای کمک زیرمجموعه‌های وابسته به سازمان به بحث انرژی برگزار شد، گفت: طیف وسیعی از اقشار مذهبی همواره در مشکلات و بحران‌ها به کمک مردم شتافته‌اند و در این پیک انرژی نیز روحانیون، مداحان، اقشار تأثیرگذار، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های قرآنی و دیگر مجموعه‌های وابسته به سازمان در استان، مصمم‌تر از همیشه همراه مردم به سمت عبور از این مشکل گام برداشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: توصیه‌ها و تأکیداتی در راستای همراهی مردم و زیرمجموعه سازمان با مجموعه دولت محترم جهت استمرار خدمت‌رسانی در عرصه گازرسانی به مردم عزیز صورت پذیرفت و طی بیانیه‌ای از متولیان مساجد (هیئت‌امنا و خادمین محترم مساجد) خواسته شد که سیستم گرمایشی مساجد را تا بهبود شرایط، خاموش کرده و یا از وسایل گرمایشی با سوخت جایگزین و محدود به‌وقت اقامه نماز استفاده کنند. همین‌طور از مردم و نمازگزاران درخواست شده تا جهت اقامه نماز و مراسم مذهبی و حتی ترحیم با لباس گرم در مساجد و حسینیه‌ها حاضر شوند.

وی با اعلام اینکه بسیاری از تشکل‌ها تدابیر لازم جهت اسکان مردم در صورت قطع گاز را دیده‌اند، افزود: از ائمه‌ی جماعات نیز درخواست شد که فریضه نماز جماعت را در کمترین زمان ممکن اقامه کنند که موارد ابلاغی در بازدیدهای میدانی که از مساجد و تشکل‌های مذهبی، قرآنی سطح استان جهت رعایت دستورالعمل‌های شرکت گاز که با همراهی بخشداران و مسئولین انجام شد، کاملاً مشهود بود.

حجت‌الاسلام احمد رضایی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و تبیین موضوع رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز توسط روحانیت معزز به‌ویژه ائمه جماعات و امامان مستقر و محله استان در بین الصلاتین و برنامه‌های تبلیغی برای اقشار مختلف مردم، همکاری ادارات با ستاد مدیریت بحران شهرستان و فرمانداری در راستای کمک به کاهش مصرف گاز، بستن گاز ادارات در طول مدت تعطیلی، همکاری هیئت‌های مذهبی شهرستان در اسکان مسافرین و درراه ماندگان و همچنین بستن گاز هیئت در جهت کاهش مصرف گاز و در اختیار قرار دادن امکانات و ظرفیت‌های خود به ستاد مدیریت بحران شهرستان و حتی اعلام از بلندگوی مسجد برای صرفه‌جویی در مصرف گا از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی استان در پیک انرژی بود.

وی گفت: در برخی از شهرستان‌ها، پویش‌هایی چون هر منزل یک اتاق گرم و پویش خانه گرم برای همه با هدف صرفه‌جویی در مصرف گاز در دو بخش ارسال ویدئوهای کوتاه یک‌ دقیقه‌ای برای عموم و ارسال ایده‌های خلاقانه‌ای که موجب کاهش مصرف می‌شود، برگزار شد. همچنین در برخی از مناطق هم مساجد آتش به اختیار عمل کرده و با استفاده از فضای مجازی جهت کمک به خانواده‌های فقیر و دریافت کمک اقدام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تأمین نفت برای خانوارهای روستایی، شناسایی خانواده‌های فقیر و کمک مالی و همچنین اهدای پتو و روفرشی جهت نصب در قسمت درب منازل، تأمین بخاری‌برقی و کپسول گاز از طریق گفت‌وگو با خیرین، تهیه لحاف مخصوص کرسی و اهداء به خانواده‌های نیازمند از دیگر اقدامات تشکل‌های زیرمجموعه سازمان است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار