کد خبر: ۸۰۵۹

زنگ خطر اعتیاد جوانان به فضای مجازی

طبق بررسی‌های انجام شده استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در سنين ۱۸ تا ۳۴ سال به اوج خود می‌رسد، به طوری که متولدین ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ در هفته حدود ۱۰ ساعت از زمان خود را در این محیط سپری می‌کنند.
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، نتایج آخرین پیمایش موسسه بینا  وابسته به سازمان تبليغات اسلامي درمورد وضعیت مصرف فضای مجازی کشور که پیش از اتفاقات اخیر انجام شده است نشان می‌دهد ۴۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال در اینستاگرام حساب کاربری دارند و استفاده‌ی از این شبکه اجتماعی در بازه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال به اوج خود می‌رسد، به طوری که متولدین ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ در هفته حدود ۱۰ ساعت از زمان خود را در این محیط سپری می‌کنند.

بعد از وقایع اخیر و دشواری دسترسی به اینترنت و همچنین فیلترشدن اینستاگرام، با نسلی رو‌به‌رو هستیم که به طورمیانگین، تقریبا ۲ تا ۳ ساعت در روز، زمانشان خالی شده است و در واقع نمی‌دانند با این خلا چه کنند؟!

چراکه عادت‌واره‌ی مصرف حول اینستاگرام شکل گرفته و حالا هیچ جایگزین مناسبی و درخوری ندارند. آنچه در میان تصمیم‌های مسئولان کشور درخصوص فیلتر کردن اینستاگرام کمتر مورد توجه قرار گرفته، «عادت‌واره‌ی مصرف» و زمانی است که نوجوانان ما نمی‌دانند با آن چه کنند.

در صورت عدم اتخاذ تدابیر صحیح و به‌موقع، این اعتیاد می‌تواند منجر به رفتار‌های عصبی، بروزهیجانی ناهنجاری وخشونت در جوانان و نوجوانان شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار