کد خبر: ۸۰۶۷

نشست کمیته قرآنی ستاد دهه فجر گلستان

نشست کمیته قرآنی ستاد دهه فجر گلستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در نشست کمیته قرآنی ستاد دهه فجر این استان اظهار کرد: قدرت، مدیریت، ابتکار، خلاقیت و بصیرت شخصیت‌هایی مانند حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری برگرفته از قرآن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: فعالیت و سرمایه گذاری زیادی بر روی تخصص‌ها، علوم، حفظ، تجوید و مربی گری قرآن انجام شده است ولی در زمینه معارف، تفسیرو بحث نگاه تمدنی قرآن، کوتاهی بسیاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قرآن سراسر تمدن ساز است، ابراز کرد: برای جبران عقب افتادگی در عرصه گسترش‌ معارف قرآن، می‌توان با نگاه تمدنی چه در عرصه خودسازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی برای آن برنامه‌ داشته باشیم که از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد.

حجت الاسلام گرزین با اشاره به اینکه قرآن محور تحقق گام دوم انقلاب است، گفت: ما در دهه فجر سعی می‌کنیم در ابتدا رویکرد خود سازی را پیاده کنیم چرا که به تقویت بنیه اعتقادی نوجوانان و جوانان ما کمک خواهد کرد و به کاهش آسیب‌های که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی این نگاه تمدنی اثر گذار خواهد بود.

وی با تاکید براینکه یکی از غفلت‌های که در فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته غفلت از اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری است، افزود: تا کنون پویش مسابقه اندیشه‌های مقام معظم رهبری یا مسابقه مقاله‌نویسی در باب اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب صورت نگرفته و همچنین حلقه‌های اندیشه ورزی راجع به اندیشه‌های قرآنی و کتاب خوانی کتاب ایشان ایجاد و راه اندازی نشده است.

در ادامه محمد قدوسی زاده افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نگین درخشان در تاریخ معاصر ایران و در کالبد زمان جاودانه خواهد بود و این پیروزی نماد اراده پولادین ملتی است که با دستان خالی و عزمی راسخ ،طاغوت رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کرد.

کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: مراسم ایام الله دهه فجر علاوه بر اینکه باید برگرفته از آموزه های دینی، اسلامی و نمایانگر اقتدار، همبستگی، انسجام، وحدت و عزت ملی باشد.

وی بیان داشت: برگزاری شایسته این ایام فرخنده باید بازتاب دهنده ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بویژه تمدن نوین انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باشد.

قدوسی زاده تاکید کرد: لذا "کمیته قرآن" با هدف معرفی دستاوردهای معنوی و قرآنی پس ازانقلاب اسلامی، شناساندن انس هر چه بیشتر آحاد جامعه با قرآن کریم جهت فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت فعالان و چهره های تاثیرگذار قرآنی  در برگزاری مناسبت های ملی وانقلابی تشکیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار