کد خبر: ۸۰۸۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد:

ثبت‌نام اعتکاف در استان هرمزگان آغاز شد

حجت الاسلام فولادی گفت: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف از امروز یکم بهمن ماه در استان هرمزگان آغاز و به مدت ۱۴روز ادامه دارد.
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد فولادی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اعلام خبر آغاز ثبت‌نام مراسم اعتکاف سال 1401 گفت: اعتکاف مجموعه‌­ای مرکب از مهم­ترین عبادات واجب و مستحب است؛ بنابراین این فریضه الهی معجونی است شفابخش و سازنده؛ هم اثر نماز در آن است که یاد خدا و بازدارندگی از گناهان دارد و هم نتیجه روزه که رازی از اسرار الهی است.

وی افزود: قرآن کریم در آیاتی به مسئله اعتکاف اشاره کرده است؛ از جمله به حضرت ابراهیم واسماعیل علیهما السلام فرمان می‌­دهد که خانه خدا را برای طواف کنندگان و معتکفان و نماز­گذاران آماده سازید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: مساجد همواره به عنوان پایگاه اعتکاف، مرکز خلوت و انس عابدان با معبود خویش محسوب می­‌شوند و اعتکاف روزهایی در خلوت خویش با خود بودن و به یاد خدا زیستن است. 

حجت‌الاسلام فولادی با بیان اینکه ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در هرمزگان از امروز اول بهمن به مدت ۱۴روز در سراسر هرمزگان آغاز می شود، گفت: ثبت نام به صورت حضوری و با مراجعه به مسجد محل و یا اداره تبلیغات اسلامی استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، روزهای ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه را زمان برگزاری مراسم اعتکاف اعلام کرد و افزود: مساجدی که ظرفیت برگزاری اعتکاف را دارا هستند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی سراسر استان، جهت هماهنگی های لازم اقدام کنند. 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار