کد خبر: ۸۰۸۵
امام محله بندر لنگه مطرح کرد:

شیوه‌های قدیمی جذب نوجوانان به مسجد منسوخ شده‌است

امام محله شهر بندر لنگه به نقش مهم ائمه‌جماعات در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد اشاره کرد و روش‌های قدیمی جذب بچه‌ها به مسجد را برای نسل جدید منسوخ شده دانست.
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام احمد رضوی امام محله و روحانی مستقر شهر بندرلنگه در مورد نقش ائمه جماعات مساجد گفت: ائمه جماعات مساجد نقش محوری و اساسی در جذب و پرورش استعداد‌های مذهبی و فرهنگی دارند، ائمه جماعات با علم روز و تواضع و فروتنی بیشتر می‌توانند در جذب نسل نوجوان و جوان سهیم باشند.
 
وی گفت: نسل نوجوان و جوان با علم و آگاهی که دارد نسبت به نسل‌های قبلی اطلاعات بیشتری کسب کرده و زبان خاص خودشان را دارند و بدون آگاهی از این نسل واقعا نمی‌توان آن‌ها جذب خود کرد، چراکه شیوه‌های قدیمی در جذب نوجوانان به مسجد منسوخ شده‌است.

روحانی مستقر شهر بندرلنگه ضمن تاکید بر این مطلب که ائمه جماعات مساجد نقش کلیدی در جذب نوجوانان و جوانان به مراسم‌های ملی و مذهبی دارند بیان کرد: ائمه جماعات رکن اساسی مسجد است و ارتباط بین مسجد و مردم از همین طریق صورت می‌گیرد، و فردی موفق خواهد بود که ارتباط و تعامل مناسبی بین مردم و مسجد برقرار کند.

حجت‌الاسلام رضوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مولفه‌های جذب نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: اگر برنامه‌های مسجدی خسته کننده باشد و نوجوانان و جوانان نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، مسلما ائمه جماعت مسجد نمی‌تواند موفق عمل کند و برنامه های مذهبی و فرهنگی خود را پیاده کند.

وی در پایان گفت: نماز جماعت روحیه تعاون، همکاری و همیاری را در بین مردم افزایش می‌دهد و هر چه ائمه جماعت موفق‌تر عمل کند به همان نسبت جذب نوجوانان و جوانان بیشتر می‌شود و چه کاری با ارزش‌تر و زیباتر از اینکه بیشتر مخاطبان مساجد نسل نوجوان و جوان باشند، چراکه در آینده شاهد جامعه سالم‌تری خواهیم بود.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار