کد خبر: ۸۰۹۳
حجت الاسلام احمدی ؛

باید از برخورد‌های نامناسب و سلیقه‌ای در امر به معروف و نهی از منکر پرهیز کرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:امر به معروف و نهی از منکر عرصه فعالیت‌های فرهنگی و ایجابی بوده که می‌بایست از سوی آحاد مردم و مسئولین به صورت متقابل صورت پذیرد.
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست شورای امر به معروف ونهی از منکر اداره کل تبلیغات اسلامی استان با حضور دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد . 

حجت الاسلام والمسلمین سعید احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست شورای امر به معروف ونهی از منکر اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت : اساس کار نهاد تبلیغات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بوده و همه برنامه ها و اقدامات این نهاد بر این دو فریضه استوار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان درادامه افزود: مساله امر به معروف و نهی از منکر عرصه فعالیتهای فرهنگی و ایجابی بوده که می بایست از سوی آحاد مردم و مسئولین به صورت متقابل صورت پذیرد.امر به معروف و نهی از منکر یکی از فعالیت‌های فرهنگی موثر و عامل اصلی در عرصه کاهش مفاسد و آسیب ها اجتماعی و ارتقای سطح کارآمدی مدیران می باشد.

حجت الاسلام احمدی گفت: در رابطه با فعالیت های فرهنگی و ایجابی در ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ابزار هنر و رسانه، تولیدات مناسب البسه و پوشاک، گفت و گو و کرسی های آزاد اندیشی در سیمای جمهوری اسلامی، از مهمترین عناصر تاثیرگذار در جامعه در موضوع گسترش امر به معروف و نهی از منکرمی باشد.

وی در رابطه با اهمیت شیوه اجرا و روش مناسب اجرای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حتی با داشتن قانون مناسب، کامل و جامع هم، ما نیازمند داشتن شیوه درست در اجرای آن هستیم که متاسفانه بعضاً شاهد اجرای این فریضه به روش نادرست بوده که نتیجه آن ایجاد تنفر عمومی و آسیب دیدن اصل امر به معروف و نهی از منکر شده شد.

حجت الاسلام  احمدی در ادامه تصریح کرد: شناخت مصادیق معروف و منکر و پرهیز از برخوردهای نامناسب و سلیقه ای در توسعه و ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

ترویج امر به معروف و نهی از منکر اساس نظام اسلامی است

در ادامه این نشست حجت الاسلام سجاد ناصر دبیر ستادامر به معروف و نهی از منکر استان  نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از عظیم ترین و پر برکت ترین فرایض، فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر اساس و پایه نظام اسلامی است.

دبیر ستادامر به معروف و نهی از منکر استان وظیفه کارگزاران نظام در زمینه  احیای امر به معروف را بسیار مهم دانست و افزود:‌ وظیفه مسئولان در خصوص احیاء‌ و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار ضروری و حساس است و یکی از وظایف شرعی مسلمانان است.

وی بیان کرد:‌ هم اندیشی و تعامل مسئولان در همه زمینه ها به ویژه مقابله با تهاجم فرهنگی با ابزارهای گوناگون،همچنین فریضه واجبه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان زنجان یادآور شد:  ترویج ارزش های دینی و انقلابی و ارتقاء‌ آگاهی های دینی و معنوی از جمله اقداماتی است که به‌ ویژه می تواند مورد توجه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان های دولتی قرار گیرد.

ارسال نظر