کد خبر: ۸۱۰۱
در سی و پنجمین نشست سراسری روسای ادارات امور قرآنی مطرح شد؛

تبریک نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خانواده سازمان تبلیغات اسلامی/ ابراز رضایت رهبر انقلاب مدال افتخار سازمان تبلیغات است

نایب‌ رئیس مجلس در سی و پنجمین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها گفت: ابراز رضایت، ولی امر مسلمین از کار و فعالیت یک مجموعه، بزرگ‌ترین مدال افتخار برای یک مدیر و ذخیره‌ای بزرگ برای آخرت است لذا به تمام مدیران و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی که در کسب این افتخار، سهیم بوده‌اند، تبریک عرض می‌کنم.
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

تبریک نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خانواده سازمان تبلیغات اسلامی/ابراز رضایت رهبر انقلاب مدال افتخار سازمان تبلیغات است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، علی نیک زاد، نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در سی و پنجمین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌های سازمان دارالقرآن که یکم بهمن ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد، با اشاره به دیدار مدیران سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر انقلاب، خطاب به مدیران  و رؤسای  ادارات سازمان تبلیغات اسلامی  گفت: ابراز رضایت، ولی امر مسلمین از فعالیت یک مجموعه، بزرگ‌ترین مدال افتخار برای یک مدیر و ذخیره‌ای بزرگ برای آخرت است لذا به تمام کسانی که در کسب این افتخار، سهیم بوده‌اند، تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: وصیت‌نامه انسان‌های بزرگ، چکیده عمر آن‌ها به شمار می‌رود و اگر فردِ صاحب وصیت، انسان بزرگ‌تری باشد، این جمع‌بندی و چکیده، قابل‌توجه‌تر است بنابراین می‌توان به‌جرئت مدعی شد که حضرت امام خمینی (ره) نه‌فقط در عصر حاضر بلکه در طول تاریخ تشیع، یگانه است چراکه افرادی همچون امام (ره)  که  شخصیتی جامع باشند، اما در حوزه‌های مختلفی مانند «فقه، فلسفه، تفسیر، عرفان و سیاست» نه‌تنها مطلع و متخصص، بلکه مجتهدِ طراز اول هم باشند، در عالم بسیار معدود هستند.

نیکزاد بیان کرد: چنین شخصیتی هنگامی‌که می‌خواهد چکیده و عصاره عمرش را در اختیار ما قرار دهد، از بین تمام آیات و روایاتی که مطالعه و تدریس کرده‌اند حدیث ثقلین  که پیامبر (ص) فرمودند: «همانا من در میان شما دو چیز سنگین و گران می‌گذارم، که اگر بدان‌ها چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: کتاب خدا و عترت من اهل‌بیتم، و این دو از یکدیگر جدا نشوند تا در کنار حوض کوثر بر من درآیند، پس بنگرید چگونه پس از من درباره آن دو رفتار کنید، آگاه باشید که این (یعنی تمسک به عترت) آب خوشگوار و شیرین است پس بیاشامید، و آن دیگر (یعنی روی برتافتن از ایشان) آب‌شور و تلخ است و از آن بپرهیزید» را برای طلیعه وصیت‌نامه خود انتخاب می‌کنند.

نایب‌ رئیس مجلس با اشاره به اهمیت کار دارالقرآن خطاب به رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌های این سازمان بیان داشت: در حقیقت شما متکفل خادمیِ یکی از ثقلین هستید. آن‌هم پیامبر (ص) در این حدیث، قرآن را ثقل اکبر برشمردند و  خدمت به قرآن، حقیقتاً وظیفه و تکلیف سنگینی  به شمارمی رود لذا خدا را شاکریم که انقلاب شکوهمند اسلامی این فرصت را در اختیار ما قرارداد تا برای نشر معارف قرآنی تلاش کنیم.

نیکزاد بابیان این مطلب که سازمان دارالقرآن وظایف اداری و حاکمیتی مانند «نظارت بر چاپ و نشر قرآن، برگزاری مسابقات، اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن» و مسائلی ازاین‌دست را بر عهده دارد که  تمام این موارد وظایف مهمی بوده، اما کافی نیستند اظهار داشت: سازمان دارالقرآن باید به‌طورجدی وارد حوزه نرم‌افزاری ترویج فرهنگ و معارف قرآنی شده و کارهای ایجابی بزرگ انجام دهد و خود را متکفلِ انس جامعه با قرآن بداند چراکه بین اینکه یک سازمان خودش را متکفل صدور مجوز نشر یا متکفل فرهنگ قرآنی کشور بداند؛ تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

نایب‌ رئیس مجلس اذعان داشت: اینکه یک متولی امور قرآنی به  فکر حل مسائلی مانند نحوه صدور مجوز چاپ قرآن و مواردی از این قبیل باشد بسیار خوب است، اما مسائلی مانند «مهجوریت قرآن، انس نداشتن جوانان کشور با قرآن و عدم رعایت حجاب اسلامی» باید دغدغه اصلی فعالان قرآنی باشد.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که باید  توسط فعالان قرآنی کشورانجام شود، تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است بیان داشت:  رهبر انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن تأکید دارند، اما معتقدم ایشان فرد حکیمی هستند و عدد ۱۰ میلیون، نه‌تنها عدد کثرت نیست بلکه رهبر حکیم انقلاب با اشراف کامل، فعالان قرآنی را مکلف به انجام این کار کرده‌اند و بر اهمیت موضوع تأکید دارند، باید گفت که حافظان قرآن مصداق این شعر هستند که «چون‌که صد آمد نود هم پیش ماست» چراکه وقتی کسی حافظ قرآن می‌شود انسش با قرآن بیشتر شده و ترجمه، زبان و تا حد خوبی تفسیر قرآن را می‌فهمد درنتیجه زندگی‌اش قرآنی می‌شود لذا ما باید برای تحقق این مهم، برنامه جدی داشته باشیم.

نیکزاد اظهار داشت: وقایع اخیر کشور، نشان داد که فرهنگ در کشور ما به تلاش‌ها و فعالیت‌های گسترده و مستمر بسیاری نیاز دارد. با نگاهی به گذشته درمی‌یابیم که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با ایجاد بروکراسی‌های اداری در حوزه فرهنگ، کار فرهنگی اصیل را از «مردم، حوزه‌های علمیه، روحانیت و مساجد» گرفتیم لذا کار به‌جایی رسید که امروز پس از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب باید از حجاب دفاع کنیم.

نایب‌ رئیس مجلس در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خواستم قدر جایگاهی که دارید و رسالت بزرگی که بر عهده‌دارید را متذکر شوم و روی این موضوع تأکید کنم که امروز شما سربازان فرهنگی انقلاب، اسلام و نظام هستید. اگر حاج قاسم عزیز و سربازان سلحشور ایشان، مدافعان حرم و حریم انقلاب هستند، شما هم سربازان جبهه فرهنگی نظام و سربازان توحید هستید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار