کد خبر: ۸۱۱۴
امام جمعه مریوان:

ماموستایان با رأفت اسلامی به منبر و محراب بازگردند

امام جمعه مریوان گفت: برخی از ماموستا‌ها از منبر و محراب کاملاً طرد شده‌اند و شایسته است با عفو و رأفت اسلامی آنان را به جامعه برگردانیم.
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان در همایش بزرگ استانی علما و روحانیون اهل سنت با موضوع «حاکمیت اسلامی، روحانیت و انتظارات»، تقوا و عدالت را دو عنصر مهم برای تحقق خلیفةالله بودن انسان ذکر کرد و گفت: این دو عنصر به وسیله یکدیگر ظهور و تجلی می‌یابند.

وی افزود: در زندگی اجتماعی برخورد افراد و منافع و سلیقه‌ها اتفاق می‌افتد، لذا در این برخوردها است که باید عدالت با مفهوم اجتماعی آن به نیکوترین شکل رعایت شود، تا افراد جامعه با آرامش، اعتماد و علاقه‌مندی به یکدیگر، مسیر رشد و تعالی را طی کنند.

امام جمعه مریوان بیان کرد: امام علی(ع) در نامه ۴۶ به یکی از والیان فرمود: در برابر مردم فروتن و با آنها گشاده‌رو و ملایم و با مساوات حتی در گردش چشم، نگاه، اشاره و سلام رفتار کن تا بزرگان و صاحب نفوذان در تخریب تو طمع نکنند و ناتوانان از عدالت تو ناامید نشوند.

وی افزود: ماموستاهای منطقه همواره از ابتدا تا انتهای زندگی، همراه مردم هستند و هیچ‌گاه تبلیغات دینی در منابر، محراب‌ها و کوچه و خیابان را ترک نکرده‌اند، این ملت غیور، پرورده دست علما هستند.

ماموستا شیرزادی ادامه داد: در اوایل انقلاب این مردم و در رأس آنان ماموستاها بودند که با جانفشانی، ایثار و نائل شدن به درجه رفیع شهادت و جانبازی، زحمات زیادی را برای تحقق نظام اسلامی متحمل شدند، اما اکنون همین قشر نجیب از جامعه، متأسفانه از برخی از امکانات رفاهی محرومند.

وی یادآور شد: نظارت مورد تأیید همه ماست اما دخالت ناموزون گره در کار می‌اندازد،برخی از ماموستاها از منبر و محراب کاملاً طرد شده‌اند و شایسته است با عفو و رأفت اسلامی آنان را به جامعه برگردانیم؛ چرا که آغوش نظام برای بازگشت ضد انقلاب هم باز است چه رسد به جامعه روحانیون.

ارسال نظر