کد خبر: ۸۱۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان مطرح کرد:

فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب برای بانوان باید بومی‌سازی شود

حجت‌الاسلام انصاری‌راد به اشاعه و بومی‌سازی کردن هر چه بیشتر فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب برای بانوان در این استان تاکید کرد.
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشستی با کارشناسان فرهنگی از حجاب و عفاف به عنوان دو عامل سلامت جامعه یاد و اظهار کرد: پرداختن به مسئله حجاب به عنوان یک ارزش و رویکردی موثر در مواجهه و مقابله با تهاجم فرهنگی می‌تواند آثار و پیامدهای مثبتی برای جامعه در پی داشته باشد.

وی با اشاره به ابعاد ایجابی و سلبی حجاب افزود: حجاب به معنای پوشش اسلامی، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشاندن بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی برای نامحرم است که برای تحقق حجاب اسلامی، باید این دو جنبه در کنار یکدیگر قرار بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از تمامی ظرفیت‌های دراختیار از قبیل هیئات مذهبی، مداحان، مبلغان و … برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بهره لازم را خواهد برد.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با تاکید بر اینکه بانوان فرهیخته استان هرمزگان نیز می‌بایست به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیش از پیش تلاش کند، بیان کرد: فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب باید بومی‌سازی شود.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب امری فطری است و در قالب دستورالعمل جوابگو نیست، یادآور شد: شکل‌گیری شالوده شخصیت زنان باید بر اساس مبانی اخلاقی باشد، همچنین می‌بایست در جهت فعالیت و حضور تقویت بانوان در جامعه کوشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه حجاب باید به صورت قانون درآید و ارگانی خاص، مسئول نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در کشور باشد، گفت: بانوان مبلغ ما نیز باید پاسخگوی سؤالات جوانان در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب باشند.

وی با اشاره به هجمه دشمنان به فرهنگ عفاف و حجاب به‌ویژه در جریان اغتشاشات اخیر گفت: برای کار فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف، نباید به تبلیغات سوء دشمنان توجه کرد.

حجت الاسلام انصاری‌راد با اشاره به اینکه بی‌حجابی ریشه‌های فرهنگی دارد، افزود: اقدامات حوزه حجاب و عفاف نباید صرفاً به تذکر یا برخورد با افراد بی‌حجاب محدود شود، بلکه لازم است همه بخش‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی و بخش تعلیم و تربیت، فرهنگ‌سازی در این زمینه را جدی بگیرند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار