کد خبر: ۸۱۴۱
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح كرد:

مردم، عنصر اصلی تببین و نشر معارف قرآنی هستند/ جدی گرفتن بانوان و جوانان در سبد سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اينكه مردم، عنصر اصلی تببین و نشر معارف قرآنی هستند و ما باید دایره مخاطب قرآنی را در کشور گسترش دهیم گفت: این امر، نیازمند تلاش سازمان‌ دارالقرآن و ديگر نهادي قرآنی کشور است همچنين سازمان دارالقرآن توجه به قرآن و معارف آن را جدی گرفته و براي به ميدان آوردن بانوان و جوانان در حوزه فعاليت‌هاي قرآني برنامه دارد چراكه جدي گرفتن بانوان و جوانان در سبد سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی محفوظ است.
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

مردم، عنصر اصلی تببین و نشر معارف قرآنی هستند/ جدی گرفتن بانوان و جوانان در سبد سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی محفوظ است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در «سی و پنجمین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی سازمان دارالقرآن» که به مدت سه روز درسالن اجتماعات سازمان دارالقرآن برگزار شد حضور یافت و ضمن تقدیر از عملکرد مدیران پیشین اين سازمان؛ «حجج اسلام حریزاوی و اخوان صباغ» از رئیس جدید سازمان دارالقرآن خواست که دغدغه‌های مدیران قبلی را همچنان پی‌گیری کند و زمینه همسویی دیگر بخش‌های سازمان دارالقرآن را با سازمان تبليغات اسلامي فراهم سازد تا با رویکردي تعاملی شاهد تقویت بیشتر معارف قرآنی در کشور باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: كشور ما هم اکنون در دوران جنگ فرهنگی به سر می‌برد و توجه به جهاد تبیین نیازمند مجاهدت قرآنی است اين در حالي است كه فعاليت‌هاي قرآني و تمسك به اين کتابی آسمانی می‌تواند تمام آلام را التیام و مشكلات روحی، معرفتی و فکری جامعه را برطرف سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه حتماً پیام جهاد تبیین از بطن قرآن بیرون خواهد آمد، «سازمان دارالقرآن» را متولی تولید محتوای تبلیغی در زمینه جهاد تبیین برشمرد و اظهار داشت: تاکید ویژه رهبر عزیزمان به جهاد تبیین با تعابیری مانند فریضه و تکلیف برای ما بار شرعی دارد و اگر دیگر عناوین مشابه‌ای را که ایشان در مورد جهاد تبیین ذکر کردند در نظر بگیریم باید اعتراف کنیم که رهبری در یک‌ سال گذشته، بارها به واژه «جهاد تبیین» اشاره داشته‌اند و این حجم از تاکید برای نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی و به طور خاص برای سازمان دارالقرآن که منبع تبیین و معارف حقایق قرآنی است، تکلیف آور است. این درحالی است که سازمان دارالقرآن باید پرچمدار جهاد تبیین باشد و در اجرای آن کمک کند.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، اتحاد و همدلی که امروز، جامعه به آن نیازمند است از دل قرآن استخراج مي‌شود و اگر این امر محقق شود حتماً جامعه حلاوت و شیرینی آیات کتاب خدا را خواهد چشید.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم که قرآن تنها کلام الهی نیست بلکه تکلم الهی است و خدا از طريق اين آيات با بشر ارتباط برقرار كرده و در هر شرايط راهگشا است. این درحالی است که قرآن اکنون هم برای شرايط  امروز جامعه ما رهنمودهاي متعددي دارد لذا باید تكلم الهي در جان و دل جامعه نفوذ پیدا کند و فرصت ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای بهره‌مندی جامعه از قرآن است.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه هیئات مذهبی، مساجد و دیگر مجموعه‌های فرهنگی  نيز به جهاد تبیین موظفند؛ اظهار داشت:  «مردم»  عنصر اصلی تببین و نشر معارف قرآنی هستند ما باید دایره مخاطب قرآنی را در کشور گسترش دهیم و این امر، نیازمند تلاش سازمان‌های قرآنی کشور است. این درحالی است که هنوز بخشی از جامعه از درک معارف قرآنی بی بهره هستند لذا توسعه معارف قرآنی از مهمترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: سازمان دارالقرآن باید انس با قرآن را در میان نوجوانان و جوانان افزایش دهد و «نوآوری و خلاقیت در قالب و روش» لازمه انس بيشتر جوانان با قرآن است. به عنوان مثال برگزاری جلسه قرآن در چهار باغ اصفهان شرايط افزایش مخاطب قرآنی را فراهم ساخت و برکاتی را به همراه داشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن توجه به قرآن و معارف آن را جدی گرفته و این امر مایه برکت است از به ميدان آوردن بانوان و جوانان در حوزه فعاليت‌هاي قرآني خبر داد و گفت: جدی گرفتن بانوان و جوانان در سبد سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی محفوظ است.

به گفته وی، باید خیرین و بخش حاکمیتی از خانه‌های قرآنی و فعالیت‌های قرآنی حمایت کنند چرا که ظرفیت‌های بالقو‌ه‌اي در قرآن وجود دارد که باید اين ظرفيت‌ها به بالفعل تبدیل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که هجمه دشمنان افزون ترشده، نیازمند تلاش‌های بیشتری در عرصه قرآنی هستیم و فعال‌تر شدن سازمان دارالقرآن در این زمینه، موجب تقویت معارف قرآنی در کشور خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار