کد خبر: ۸۱۴۶
در شهرستان ورامین برگزار می‌شود؛

مراسم اعتکاف ویژه دختران نوجوان

مدیر کانون باغ کتاب «شمعدونی» شهرستان ورامین از برگزاری مراسم اعتکاف ویژه دختران نوجوان این شهر با عنوان «فصل پروانگی» خبر داد.
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

اعتکاف دخترانه در شهرستان ورامین

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مریم باصری مدیر کانون فرهنگی باغ کتاب شمعدونی شهرستان ورامین درباره برگزاری مراسم اعتکاف ویژه دختران نوجوان با عنوان «فصل پروانگی» اظهار کرد: مجموعه ما یک کانون فرهنگی تبلیغی است که با نوجوانان بسیاری به ویژه دختران نوجوان در ارتباط است و با عنوان مجموعه «دختران اصیلا» در شهرستان با عنوان، کانونی که در حوزه نوجوانان فعالیت دارد، شناخته شده است.

وی درباره چگونگی ارتباط و اطلاع‌رسانی این نوجوانان از برنامه‌های کانون برای مراسم اعتکاف افزود: در شهرستان ورامین تبلیغات اعتکاف را از طریق فضای مجازی انجام می‌دهیم، و در همین رابطه یکی از مساجد شهر را برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته‌ایم تا مراسم امسال را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

وی درخصوص شرایط سنی در نظر گرفته شده برای دختران نوجوان در مراسم اعتکاف شهرستان ورامین توسط کانون باغ کتاب شمعدونی گفت: بیشتر جمعیت حاضر (ثبت نام شده) در اعتکاف ما نوجوانان هستند و در بازه سنی دانش آموزان دوره اول و دوره دوم متوسط‌‌اند. اصل کار ما با این گروه از دانش آموزان است، منتهی همیشه یک عده‌ای که دانشجو هستند و ارتباط خود را با ما از زمان دانش‌آموزی خودشان حفظ کرده‌اند و یا برخی آشنا با مجموعه هستند و درخواست همراهی و شرکت در برنامه‌ها و دوره‌های کانون ما را دارند. به همین دلیل ما یک مقدار سطح سنی را بالاتر در نظر گرفته ایم که این عزیزان هم اگر مایل به شرکت هستند از این مراسم پر فیض بی بهره نباشند.

باصری با اشاره به برنامه‌های کلی در نظر گرفته شده برای این مراسم گفت: در مراسم امسال در کنار مراسمات مرسوم و مستحب وارده، برای معتکفین، بازی‌های گروهی و مسابقه، گعده‌های گفتگو، اکران و نقد فیلم به همراه کارگاه حل مسئله را برای نوجوانان در نظر گرفتیم.

مدیر کانون فرهنگی باغ کتاب شمعدونی شهرستان ورامین در پاسخ به اینکه آیا مهمان ویژه‌ای نیز در این دوره حضور خواهد داشت یا خیر تصریح کرد: نجمه قنبری، کارشناس تعلیم و تربیت و فعال فرهنگی در حوزه دختران نوجوان نیز در مراسم اعتکاف امسال همراه ما خواهد بود و به سوالات نوجوانان پاسخ خواهد داد.

گفتنی است مراسم اعتکاف «فصل پروانگی» در مسجد «بقیه الله» شهرستان ورامین واقع در شهرک فاطمی برگزار می‌شود.

ارسال نظر