کد خبر: ۸۱۴۹
در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف مطرح شد؛

برگزاری اعتکاف خانوادگی در شهر پیشوا

امام جمعه شهرستان پیشوا در جلسه هماهنگی ستاد اعتکاف به ظرفیت بالای مساجد برای آماده‌سازی و پذیرایی از معتکفین به صورت خانوادگی اشاره کرد.
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

اعتکاف خانوادگی در پیشوا / برگزاری اعتکاف به برکت خون شهداست

به گزارش سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله باقری امام جمعه پیشوا، حجت‌الاسلام سجاد جعفری مسئول سازمان تبلیغات، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، مدیر حوزه علمیه، عضو شورای اسلامی شهر و تعدادی از ائمه جماعات مساجد و مسئولین نهاد‌های مربوطه در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام باقری ضمن تبریک فرارسیدن ماه با برکت رجب بر استفاده درست از این ظرفیت معنوی تاکید کرد و گفت: باید فضایی فراهم شود تا معتکفین بهترین بهره و استفاده را از این سه روز ببرند.

امام جمعه پیشوا ادامه داد: بحث اعتکاف دانش‌آموزی باید ویژه رسیدگی و پیگیری شود و فضای برخی از مساجد باید طوری مهیا شود تا پذیرای معتکفین به صورت خانوادگی باشد و خانواده‌ها در آن حضور داشته باشند.

وی همچنین افزود: تمام این فرصت‌ها بعد از انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا و رهبری امام انقلاب به وجود آمده است که مردم شریف ایران نیز به خوبی قدر آن را می‌دانند.

همچنین امام جمعه پیشوا در پایان بر حضور و استفاده ظرفیت دانشگاه‌ها و مدارس در این ایام اشاره و تاکید کرد.

همچنین در مراسم اعتکاف ۱۴۰۱ شهرستان پیشوا، ۱۳ مسجد میزبان معتکفین خواهد بود که  از این تعداد ۳ مسجد میزبان خانواده‌ها ۶ مسجد مختص بانوان ۲ مسجد مختص آقایان و دو مسجد به صورت جداگانه برای دانش آموزان دختر و پسر این شهرستان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است ایام اعتکاف از تاریخ ۱۵ بهمن ما مصادف با ۱۳ رجب به مدت سه روز در مساجد منتخب شهرستان پیشوا با حضور عموم شهروندان و مومنین برگزار می‌‌شود.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار