کد خبر: ۸۱۵۶

آیین نکوداشت حمید حسام در همدان برگزار می‌شود

آیین نکوداشت حمید حسام، نویسنده حوزه دفاع مقدس با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان برگزار می‌شود.
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،آیین نکوداشت «حمید حسام»، چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی با حضورمحمد مهدی اسماعیلی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن مومنی‌شریف، رئیس پیشین حوزه هنریدر همدان برگزار می‌شود.


این برنامه با مشارکت سازمان‌ها، ادارات و نهادهای فرهنگی و هنری استان ساعت 9 و 30 دقیقه جمعه (7 بهمن‌ماه) با حضور چهره‌های شاخص ادبیات پایداری، خانواده‌های معظم شهدا تشکل های دینی قرآنی و اهالی فرهنگ و ادب در مجتمع فرهنگی، هنری بوعلی‌سینا واقع در بلوار آیت‌الله شهید مفتح شهر همدان برگزار خواهد شد.

نکوداشت چهره‌های شاخص ادبیات دفاع مقدس و بزرگانی مانند استاد «حمید حسام» سبب می‌شود اندیشه‌ها، آرمان‌ها و آثار ماندگار آنها به نسل جوان منتقل شده و به عنوان الگو به این نسل معرفی شوند و هدف اصلی از برگزاری این برنامه هم معرفی شخصیت استاد حسام و آثار ایشان است. 

گفتی است، «حمید حسام» از زمان دفاع مقدس تاکنون دیده‌بانی موفق در این حوزه بوده است،این دیده‌بان هوشیار انقلاب اسلامی، تنها نویسنده‌ای است که موفق به دریافت سه تقریظ از مقام معظم رهبری شده، این نویسنده همدانی به بازنویسی خاطرات شهیدان عشق می‌ورزد و قصه‌های پرفراز و نشیب آنها از جنگ تحمیلی را با قلم نابش ماندگار کرده است.

حمیدحسام در سال 1340 در همدان متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران است. وی جوانی خود را در جبهه های نبرد سپری کرد. حمید حسام با کتاب «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند» در حوزه خاطره‌نگاری و ادبیات دفاع مقدس است، به جامعه ادبی معرفی شد.

داستان بلند «راز نگین سرخ» مجموعه داستان‌های کوتاه «دهلیز و انتظار»، «مسیح رزم»، «راز نگین سرخ» از دیگر آثار این نویسنده حوزه دفاع مقدس است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار