کد خبر: ۸۱۸۸
حمید حسام:

نسل جدید تشنه شنیدن حقیقت است

مراسم بزرگداشت حمید حسام از چهره‌های ماندگار ادبیات دفاع مقدس و دارای چهار تقریظ از مقام معظم رهبری برگزار شد.
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم بزرگداشت حمید حسام از چهره‌های ماندگار ادبیات دفاع مقدس و دارای چهار تقریظ از مقام معظم رهبري با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مقامات استانی در سالن ابن سینای همدان برگزار شد.
 
این مراسم در حالی برگزار شد که از تمایز حمید حسام به عنوان هنرمند ارزشی درخلق ادبیات غنی پایداری نسبت به دیگر نویسندگان همچنين آموزه‌های اخلاقی و تازگی زبان این نویسنده سخن گفته شد. 
 
در این مراسم چهره‌های شاخص هنری و مردمی، هنرمندان و مسئولان زیادی حضور داشتند، شاید دلیل این استقبال، اين است که حمید حسام چهره‌ای مردمی است و هیچ‌گاه سودا‌ی شهرت و منیت در او دیده نشده است.
 
‌در خلال برگزاری برنامه شرکت کنندگان در لا به لای حرفهایشان وی را نماد استقامت، پایداری، حکمت، روشنگری، سخت‌کوشی و اعتدال می‌دانستند.
 
در این مراسم که  خانواده این هنرمند و نویسنده انقلابی هم حضور داشتند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع شد و با بیان خاطرتی کوتاه از همرزمان و دوستان این نویسنده ارزشی و امضای پوستر یاد بود وی پایان یافت.
 
حمید حسام«دیده بان بیدار هور العظیم ادبیات مقدس» در آیین نکوداشت خود به عنوان چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی،  اظهار داشت: دست شما را می‌بوسم که به حرمت قلم اینجا آمديد و من را شرمنده خود کردید بار سنگینی که با این همه لطف و محبت بر دوشم گذاشته شده باعث شده براي به کار بردن واژه‌ها و عبارات، زبانم قاصر باشد.

وی عنوان کرد: این محبت‌ها نشانه لطف شما به شهداست و برای من سنگین است چراكه خودم را قابل این همه لطف و محبت نمی‌دانم در این شهر، نام‌های بزرگی، چون «خانم دباغ، امیر جوادی، نوروزی و سعید تابلویی‌هایی» وجود دارند که سعید تابلویی را فقط بچه‌های جنگ می‌شناسند و غبطه می‌خورم که چرا ما نتوانستیم سعید تابلویی‌ها و مرتضی نادرمحمدی‌ها را به جامعه بشناسانیم
 
 نسل جدید تشنه شنیدن حقیقت است
 
وی با اشاره به اینکه شرمنده شهدایی هستم که مرا منتسب به آن‌ها می‌دانید گفت: شهید همدانی و شهید شهبازی و شهید چیت سازیان درجه بالایی دارند، از همه دوستان تشکر می‌کنم، فراموش نمی‌کنم آقای همدانی در این مکان در نکوداشت شهید سلگی حضور داشت و آقای همدانی عبارتی داشت که توسل و تمسک به معصومین جای خود را دارد و در سختی‌ها باید آویزان آن‌ها باشیم و تا شهدا هستند می‌توانند خواسته‌های ما را گره‌گشایی می‌کنند و به همین سبب می‌خواهیم تا نسل امروز که تشنه شنیدن حرف‌ها هستند توانایی زبان بیان واقعیت‌ها را داشته باشیم و به خوبی منتقل کنیم
 
رزمنده و نویسنده ادبیات پایداری عنوان کرد: باید به دنبال رزمندگانی برویم که حرف‌ برای گفتن دارند، اما حاضر به صحبت نیستند، اگر از این قهرمانان حرف بزنیم کار بزرگی کرده‌ایم.
 

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار