کد خبر: ۸۱۹۵
با همکاری سازمان دارالقرآن کریم؛

اجرای برنامه‌های قرآنی در آستان حرم حضرت معصومه (س)

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم از همکاری مشترک سازمان دارالقرآن الکریم و مرکز قرآن و حدیث آستان حرم حضرت معصومه (س) در اجرای برنامه‌های قرآنی کشور خبر داد.
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

اجرای برنامه‌های قرآنی در آستان حرم حضرت معصومه (س)به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسین تقی‌پور معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم کشور به همراه عبدالعلی براتی رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم در مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه (س) از نزدیک با برنامه‌های این مرکز قرآنی آشنا شدند.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدسه کریمه اهل‌بیت (س) گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در سه حوزه علوم و فنون قرائت، حفظ و مفاهیم و معارف قرآن و حدیث با شیوه‌های آموزش حضوری و مجازی برای گروه‌های مختلف ارائه کرد.

وی آموزش‌های تربیت محور و تربیت قرآنی را دو راهبرد این مرکز با اولویت کودکان و نوجوانان اعلام کرد و سپس به تشریح فعالیت‌های ساختاری، ترویجی گفتمان ساز و توانمندسازی در مناسبت‌های مختلف از جمله علاقه‌مندان خارج از کشور پرداخت.

زهراسادات موذن مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه (س) نیز به تبیین فعالیت‌های این مرکز در حوزه بانوان پرداخت و از استقبال گسترده خواهران از برنامه‌های قرآنی و حدیثی خبر داد.

تقی‌پور معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار ظرفیت‌های آموزشی و توانمندسازی و سامانه‌های ملی این معاونت، از جمله سامانه ملی حفظ، سامانه ملی آموزش‌های عمومی و تخصصی را تشریح کرد و از مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) دعوت کرد که از ظرفیت‌های قانونی و علمی موجود در این سامانه‌ها برای مخاطبان و داوطلبان برنامه‌های خود بهره گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این دیدار به ظرفیت بالای معنوی و منحصر به فرد شهر مقدس قم اشاره کرد و از دستگاه‌های ستادی کشوری خواست توجه ویژه‌ای به این شهر مقدس به ویژه در زمینه برنامه‌های قرآنی و حدیثی داشته باشند.

عبدالعلی براتی با اعلام آمادگی اداره امور قرآنی قم برای هرگونه همکاری با مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) از مسئولان این مرکز دعوت کرد که با این اداره در اجرای برنامه‌های فاخر قرآنی مشارکت داشته باشند.

در پایان این جلسه مقرر شد تا مسئولان این دو مجموعه ظرفیت‌های خود در حوزه قرآن و عترت را به طرف مقابل اعلام و زمینه همکاری و تعامل را بیش از پیش آماده کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار