کد خبر: ۸۲۰۶
رابط دولت با ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

روحانیت به مساجد برگردد/ دولت باید از مساجد حمایت کند

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دوره دولت سیزدهم جایگاه مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه در این سال‌ها نسبت به مساجد کوتاهی شده و سنگر مسجد را رها کرده ایم.
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی،رابط دولت با ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه در نشست ملی «آرمان عزیز2» که ویژه امامان شاخص کشور در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، ضمن اشاره به جایگاه رفیع مساجد در جامعه گفت: متأسفانه ما سنگر اصلی که مسجد باشد را رها کرده ایم و به همین دلیل امروز جامعه دچار آسیب‌هایی شده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه بیش از نیمی از ظرفیت مساجد غیر فعال است، اظهار داشت: چرا از 80 هزار مسجد 50 هزار تعطیل است؟! اگر مساجد ما فعال بود خیلی از این مشکلات از جمله اتفاقاتی که در فتنه اخیر افتاد، پیش نمی آمد. از وقتی که این مسئولیت از سوی دولت به بنده سپرده شد، موضوع احیای مساجد را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود قرار دادم.

روحانیت باید به مساجد بازگردد

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با تأکید بر ضرورت احیای مساجد حول محور امام محله، اظهار داشت: برخی می‌گویند که روحانیت باید به مساجد برگردد اما  این سخن «کلمة حق یراد به الباطل» است؛ منظور آنها این است که روحانیت نباید کاری به سیاست و حکومت داشته باشد و فعالیت‌هایش باید محدود به مسجد شود، ما نیز معتقدیم که روحانیت باید به مسجد باز گردد، اما با این نگاه که مسجد را مرکز مسجد فعالیت‌های اثربخش خود قرار دهد.

وی حمایت از مساجد را وظیفه دولت ها دانست و گفت: رهبر انقلاب اسلامی صریحاً فرمودند که دولت باید به مساجد کمک کند؛ البته حمایت های دولتی به معنای این نیست که مساجد مردمی نباشند و نباید هم این اتفاق بیفتد اما دولت همان‌طور که در همه فعالیت‌های فرهنگی مثل سینما و دانشگاه هزینه می کند و این امور را به طور کلی به بخش خصوصی واگذار نمی‌کند، باید به مساجد نیز توجه داشته باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حق مساجد کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، افزود: ما شورایی داریم به عنوان پشتیبانی و حمایت از مسجد، هر چند در دهه هشتاد فعال بود ولی متأسفانه دولت از دهه 90 این شورا تعطیل کرد همان‌طور که در این دهه مدارس را از روحانیت خالی کردند و دوری از روحانیت باعث شد که در فتنه اخیر جوانان و نوجوانان دچار مشکل شوند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم فضای مجازی را نیز یکی دیگر از عرصه های رها شده در دولت پیشین برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها متذکر شدند که فضای مجازی تبدیل به قتلگاه نوجوانان شده، با این وجود اما شبکه ملی اطلاعات در طول 8 سال دولت گذشته، تنها 30 درصد رشد داشت، با فعالیت های صورت گرفته در این دولت، این پروژه تا سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی کارهای صورت گرفته در دوره دولت جدید را تحسین برانگیز خواند و افزود: هر چند مشکلات اقتصادی امروز فراوان است ولی اقدامات بسیار خوبی شده که ثمرات آن را به زودی خواهیم دید. در ابتدای دولت وضعیت بسیار بدی داشتیم و بدهی‌های سنگینی برجای مانده جای بود که این دولت تا سه سال برای بازپرداخت آن درگیر است. فروش نفت روزانه 300 هزار بشکه بود و بسیاری از ظرفیت های کشورهای همسایه معطل مانده بود.

ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی نتیجه اعتماد به غرب است

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز را نتیجه اعتماد به عنوان کرد و ابراز داشت: از سال 92 ایده ای مطرح شد که مشکلات ما ناشی از مواجهه با غرب است و در این سال ها این دیدگاه آزمایش شد و نتیجه آن هزینه های فراوانی بود که برای ما داشت؛ در حالی که رهبر معظم انقلاب هشدار داده بودند که هزینه مقاومت از هزینه‌ سازش و تسلیم، به مراتب کمتر است. ‌

وی بخشی از اقدامات صورت گرفته در این دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: ‌استفاده از ظرفیت های کشورهای همسایه در این دولت آغاز شد. گسترش خط ریلی انتقال کالا از روسیه به چین و مسیر ترانزیتی ایران حداقل 100 میلیارد دلار سودآوری می تواند برای ما داشته باشد؛ 2 هزار 500 کارگاه تولیدی از آغاز دولت احیاء شد و وضعیت اشتغال نسبت به گذشته بهتر شده است. در بحث مدیریت برق و گاز و منابع انرژی، کارهای بسیار خوبی صورت گرفت؛ مشکلی که اخیرا در زمینه گاز پیش آمد، ناشی از آن بود که دولت قبل مراکز ذخیره گاز را تعطیل کرده بود و آینده نگری نداشتند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: طرح رتبه بندی معلمان بعد از 11 سال اجرا شد و رشد اقتصادی دولت در برخی بخش ها تا چند برابر شده و بسیاری از بدهی های دولت قبل تسویه شده است.

فهرست برخی از موفقیت‌های دولت در عرصه اقتصاد

وی با بیان اینکه تراز تجاری در حال مثبت شدن است، گفت: صادرات غیر نفتی در این دولت 50 درصد افزایش پیدا کرده، ترانزیت کالا نیز به 70 درصد افزایش یافته و در بخش کشاورزی نیز خرید تضمینی گندم به دو برابر قیمت یعنی 12 هزار تومان رسید که سود آن به جیب کشاورزان می رود.

رابط دولت با حوزه‌های علمیه طرح آبرسانی به چند استان بزرگ را از دیگر اقدامات این دولت مطرح کرد و گفت: با کار جهادی صورت گرفته در سنندج، همدان و شهرکرد، مشکل آب حل شد. پرداخت سود سهام عدالت و اعطای 101 هزار میلیارد وام ازدواج و 150 هزار میلیارد وام فرزندآوری انجام شده و حقوق کارگران 57 درصد افزایش یافته است.

وی همکاری بیست ساله با روسیه، عضویت در شانگهای و آزادی پول های بلوکه شده در عراق و بخشی از پول های بلوکه شده در انگلیس را از دیگر اتفاقات خوبی برشمرد که به همت این دولت رقم خورده است، بیان داشت: پنجره خدمات الکترونیک در این دولت راه اندازی شد و مؤدیان مالیاتی از 4 میلیون به 6 میلیون نفر افزایش پیدا کردند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم مشکلات بخش مسکن را نیز یادآور شد و گفت: در این حوزه قانون گذار تکلیف کرده بود که دولت باید سالی یک میلیون خانه بسازد و متأسفانه در دولت های  قبل این اتفاق نیفتاد و تنها حدود 2 میلیون خانه ساخته شد ولی دولت جدید تمام تلاشش را برای جبران عقب ماندگی به کار گرفت و طرح ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال را با قوت در دست اقدام دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار