کد خبر: ۸۲۸۸
روایت مهمترین وقایع انقلاب در «۴۴ سال»

نمایشگاه عکس «۴۴سال» در حوزه هنری افتتاح شد

نمایشگاه عکس «۴۴ سال» به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۱ بهمن ماه با حضور محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، علی فروزانفر، معاون هنری، احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران و جمعی از عکاسان و هنرمندان در «گالری خانه» حوزه هنری افتتاح شد.
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری در حاشیه آیین افتتاحیه نمایشگاه  گفت: بعضی از عکس‌های این نمایشگاه برایم تازگی داشت و برخی دیگر شامل تصاویری بود که قبلا هم دیده بودم اما تماشای مجدد آن چیزی از هیجان و حسی که در هر بازدیدکننده ایجاد می‌کرد، کم نکرد.

وی با بیان اینکه خانه عکاسان حوزه هنری همیشه اتفاق اصیلی را رقم زده و امروز هم با نمایشگاه خوبی در گالری خانه مواجه هستیم اظهار کرد: نمایشگاه «۴۴ سال» حال و هوای ۴۴ سال گذشته را زنده کرده است.

معاون هنری حوزه هنری در ادامه افزود: امروزه سلیقه آدم‌های به سمت عکس‌های شفاف، باکیفیت و رنگی رفته و افراد در مواجهه با عکس‌های این نمایشگاه حس نوستالژی خواهند داشت. عکس‌های ۴۴ سال گذشته، حسی متفاوت از عکس‌های قدیمی اما ارزشمند را به ذهن متبادر می‌کند.

در ادامه احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران در معرفی بیشتر نمایشگاه  عکس «۴۴ سال» گفت: این رویداد هنری در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است.

وی افزود: این عکس‌ها، آثارمختلفی از حضور امام خمینی (ره) در پاریس تا بعد از روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را شامل می‌شود که توسط عکاسان آژانس عکس سیپا فرانسه، میشل ستبون،  قاسم حاج‌محمدی و مرحوم قربان خلیلی به ثبت رسیده است.

مدیر خانه عکاسان ایران بیان کرد: از عکس ۲۰ متری روی دیوار تا عکس های ۲۰×۲۵ که چاپ اصلی از روی نگاتیو است از عکس‌های آژانس عکس سیپا  و مرحوم قربان خلیلی هستند.

وی درباره جمع‌آوری آثار نمایشگاه «۴۴ سال»  تاکید کرد: بخش عمده‌ای از این عکس‌ها از گنجینه و آرشیو خانه عکاسان ایران بوده و برخی دیگر توسط آژانس عکس سیپا عکاسی شده که خانه عکاسان ایران آنها را خریداری کرده است.  همچنین بخشی از عکس‌های نمایشگاه «۴۴ سال» با اجازه از صاحب اثر در نمایشگاه روی دیوار رفته است.

باقری با بیان اینکه عکاسی مدیون انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است گفت: بیش از ۳۰۰ هزار فریم عکس با موضوع انقلاب اسلامی در آرشیو خانه عکاسان وجود دارد و چندین برابر عکس هم از سوی عکاسان به ثبت رسیده است که در این نمایشگاه بخشی از تصاویر به نمایش گذاشته شده است.

در بخش پایانی افتتاحیه نمایشگاه «۴۴ سال»، پوستر این رویداد هنری توسط محمد مهدی دادمان و علی فروزانفر رونمایی شد.

سپس محمد مهدی دادمان، علی فروزانفر، امیر اسماعیلی مدیر روابط عمومی حوزه هنری و سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران به رسم یادبود متن کوتاهی روی پوستر این نمایشگاه نوشتند.

نمایشگاه عکس «۴۴ سال» در برگیرنده ۸۳ عکس از حضور و زندگی امام خمینی (ره) در کشور فرانسه و اتفاقات ایران  در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ است. تصاویر نمایشگاه «۴۴ سال» آثاری از ۱۰ عکاس است که  ۷ تن از آنها از عکاسان آژانس عکس سیپا فرانسه هستند. در این نمایشگاه، ۱۵ اثر عکس از ۴۰ اثر مرحوم قربان خلیلی تک نسخه چاپ شده از روی نگاتیوهای مفقود شده هستند که به همراه عکس «نزن سرباز» که روزهای پایانی پیروزی نهضت انقلاب اسلامی در ایران را به تصویر می‌کشد، روی دیوار «گالری خانه» حوزه هنری انقلاب اسلامی رفته‌اند.علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۲ بهمن ماه تا ۳ اسفند ماه هر روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و پنجشنبه و جمعه ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به «گالری خانه» حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار