کد خبر: ۸۲۹۸
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان خوزستان خبرداد:

رویداد دختران حاج قاسم در خوزستان برگزار می‌شود

حجت الاسلام اخوان صباغ از برگزاری رویداد دختران حاج قاسم با هدف مهارت افزایی در حوزه فعالیت فرهنگی اثرگذار در خوزستان خبرداد.
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

حجت الاسلام اخوان صباغ،مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، از برگزاری رویداد دختران حاج قاسم با هدف آموزش چگونگی انجام کار فرهنگی اثرگذار در خوزستان خبرداد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان در ابتدا به ضرورت اجرای طرح پرداخت و گفت: اگر ساختار درونی نظام مستحکم و قوی باشد توسعه پیشرفت، استقلال، آزادی و بسیاری از مواهب الهی و اجتماعی نصیب کشور می شود؛ برای دستیابی به این هدف بزرگ باید اقشار مختلف مردم مشارکت و همکاری داشته باشند. بانوان و دختران نیز می توانند در استحکام ساختار درونی نظام تاثیرگذار باشند.

وی افزود:انقلاب اسلامی با بهره گیری از تعالیم نورانی اسلام، جایگاه و نقشی والا و مهم برای زنان در نظر گرفته است. در جمهوری اسلامی ایران بانوان از یک طرف توانمندیهای خودشان را در عرصه های مختلف اجتماع به اثبات می رسانند و از طرف دیگر از فضای خانه و تربیت فرزند و نقشهای دختری، همسری و مادری خود نیز فاصله نمی گیرند این عملکرد نتیجه احترام به آموزه های اسلام در مورد اهمیت دادن به خانواده و نقش محوری زن در آن است.

اخوان گفت:مسأله بانوان در جامعه در دو عرصه خانواده و جامعه تبیین می شود. این نگاه به مسائل زنان که نشأت گرفته از دین مبین اسلام است سبب ارتقای توانمندیهای بانوان و پیشرفت جامعه شده است. بر اساس این نگرش حضور بانوان و دختران در عرصه های مختلف فعالیتهای اجتماعی، مانع از تشکیل خانواده و استحکام بخشیدن به آن نمی شود.

وی در ادامه بیان کرد: طرح رویداد دختران حاج قاسم سلیمانی نیز در همین راستا تلاش می کند که شکل درستی به دغدغه های اجتماعی دختران جوان داده و از ظرفیت آنها برای حل مسائل بانوان و دختران مناطق مختلف کشور کمک گرفته و منجر به کاهش آسیبهای اجتماعی گردد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان خوزستان در پایان اشاره کرد: رویداد دختران حاج قاسم سلیمانی یک اردوی ۳ روزه برای دختران نوجوان ۱۶ تا ۲۰ سال می باشد. هدف از این رویداد «آموزش چگونگی انجام کار فرهنگی اثرگذار» به منتخب دانش آموزان فعال دختر استان می باشد که دختران با نقش اجتماعی خود در انقلاب اسلامی در کنار دیگر نقشهای خود آشنا می شوند. این رویداد تلاش می کند تا در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی اقدام به ایجاد تشکلهای دخترانه مناطق کرده و از ظرفیتشان برای حل مسائل و مشکلات مناطق مختلف استان بهره گیرد.

 

ارسال نظر