کد خبر: ۸۳۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

پنج هزار زنجانی در مراسم معنوی اعتکاف زنجان شرکت کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ۵۰ مسجد در این استان میزبان پنج هزار معتکف است که از این تعداد، آمار معتکفین شهر زنجان ۲ هزار و ۲۰۰ نفر است.
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

به گزارش روابط عممی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سعید احمدی درباره حضور مردم در اعتکاف گفت : با توجه به وقفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر در برگزاری مراسم اعتکاف اتفاق افتاد امسال آیین اعتکاف با نگاه ویژه به اعتکاف نوجوانان و جوانان در حال برگزاری است، که امیدواریم همه ساله شاهد رشد کیفی و کمی این رویداد معنوی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان حضور پر شور دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف زنجان را یادآور شد و اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها ۱۰ مسجد میزبان اعتکاف دانش آموزان این استان است که بر مبنای آمارها  966 نفر شررکت کرده اند که از این تعداد482 دانش آموز پسر و 484 دانش آموز دختر  می باشد .

حجت الاسلام سعید احمدی، برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه های دشمنان علیه ایران را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم معنوی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد :اعتکاف همه ساله در ایام البیض (۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب) برگزار می شود که فرصت بسیار مناسب برای اندیشیدن و خودسازی انسان به شمار می رود.

ارسال نظر