کد خبر: ۸۴۱۵

افتتاح خانه هلال احمر اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و با همکاری جمعیت هلال احمر و اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، خانه هلال احمر در این اداره کل افتتاح شد.
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در این مراسم با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) نهراسیدن از دشمن و مشکلات و تهدیدها و حضور مقتدرانه در میدان با توکل بر خداوند متعال بود. برای همین ویژگی‌ها بود که توانست با دست خالی، دل میلیون‌ها انسان را به خدا جذب کند و با کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردم بزرگترین انقلاب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرن‌های اخیر را به پیروزی رساند.

وی گفت: افتتاح خانه هلال در این مجموعه برای این است که جامعه هدف تبلیغات اسلامی از مداحان و مبلغان گرفته تا فعالان قرآنی، توانمند شوند و در کنار ارائه خدمات فرهنگی به جامعه، در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به مردم نیز توانمندی لازم را پیدا کنند.

حجت‌الاسلام گرزین تاکید کرد: البته این موضوع خواست و مطالبه رهبر معظم انقلاب از قشر طلبه و روحانیت نیز هست و طبق فرمایش ایشان روحانیون علاوه بر هدایت فرهنگی، بصیرتی و سیاسی جامعه باید بتواند خدمات اجتماعی نیز به مردم ارائه دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان یادآور شد: در حوادث مختلف از سیل گرفته تا کرونا، ورود بخشی از جامعه تبلیغی و روحانیت در کنار سایر مجموعه‌ها سبب ایجاد آرامش روانی در جامعه شد. در همه‌گیری کرونا، روحانیون جزو نخستین گروه‌های مردمی بودند که برای کمک به کادر درمان و بیماران وارد بیمارستان‌ها شدند و اتفاقا این نقش‌آفرینی موثر واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار مباحث فرهنگی، باید خدمات اجتماعی هم به جامعه ارائه دهین و این یک وظیفه دینی، شرعی و اخلاقی ما است.

در ادامه قاسم غریب‌آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با توجه به ماهیت شکل‌گیری آن اجتماع‌محور است و خدمات آن مختص یک حوزه نیست بلکه با حوزه‌های جوانان، فرهنگی، درمان، امداد و نجات و حتی اشتغال در ارتباط است.

وی ادامه داد: امروز تعداد زیادی جوانان و داوطلبان با این جمعیت در استان همکاری دارند و به‌ویژه در بخش امداد و نجات، امین جان مردم هستند.

غریب آبادی افزود: هدف از ایجاد خانه های هلال گسترش خدمات جمعیت هلال احمر در سایر بخش ها است‌. آموزش و سازماندهی ایم های تخصصی از اقشار مختلف از اهداف اصلی این اقدام است.

وی ابراز کرد: برای روحانیون، مداحان و سایر گروه های هدف تبلیغات اسلامی با توجه به تخصصی که دارند می توانیم ماموریت تعریف کنیم و در صورت نیاز نیز به صورت اشتراکی برخی ماموریت ها را برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است، هدف از راه‌اندازی خانه هلال در اداره کل تبلیغات اسلامی ارائه آموزش های امداد و نجات به گروه های هدف این مجموعه شامل مداحان، مبلغان، فعالان قرآنی و ... است تا در حوادث احتمالی از ظرفیت این اقشار به ویژه روحانیت برای خدمات رسانی به آسیب‌دیدگان استفاده شود.

ارسال نظر