کد خبر: ۸۵۴۳

نشست «روایت سازى در نبرد رسانه‌ای» در قم برگزار شد

نخستین نشست عمومی پیش رویداد مبینا با مبحث «نحوه روایت سازى در نبرد رسانه‌ای» توسط استاد حسن صدرایی عارف با شرکت ۷۰ طلبه خواهر ساکن استان قم برگزار شد.
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه در این جلسه با بیان اینکه فضای سابیری فضای حکمرانی است، گفت: فضای سایبری ابزاری برای ارتباط و کنترل سیستم‌های الکترنیکی و مخابراتی با هدف خدمت به انسان است.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی واقعیتی ناملموس است، افزود: ما دو فضای واقعی ملموس و ناملموس داریم که باید از این واقعیت ناملموس که به نام فضای مجازی مطرح است استفاده درست و بهینه داشت.

وی تصریح کرد: بخشی از هویت انسان در همین فضای مجازی است که ابتدا ذهن انسان را به تسخیر خود درآورده و در ادامه انسان را با خود همراه می‌کند.

صدرایی عارف با بیان اینکه ایران در وسط میدان جنگ روایت‌ها است، گفت: یک طرف می‌خواهد ایران قوی را نشان دهد و طرف دیگر می‌خواهد ایران نابود را در ذهن‌ها بوجود آورد و در حال حاضر به عنوان مثال فضای مجازی احساس فساد را بیشتر از خود فساد در ایران بیان کرده و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری تاکید بر جهاد تبیین دارند تا دستاورد‌های ایران اسلامی برای همگان بیان شود.

دبیر رویداد مبینا هم در ادامه طی سخنانی اظهار داشت: این رویداد با استقبال خوبی از سوی طلاب خواهر مواجه شد و در بخش «جوانه‌ها» ۲۲۰ نفر ثبت‌نام انجام شده که از این تعداد ١۵٠ نفر توانستند به پیش رویداد راه پیدا کنند و در بخش «حرفه‌ای‌ها» هم ۴۰ نفر ثبت نام کردند که ۱۰ نفر به صورت نهایی پذیرفته شدند.

فاطمه سلطانی افزود: هم اکنون آموزش‌های مرحله پیش رویداد در دو مورد عمومی و مهارتی در حال انجام است؛ بخش آموزش عمومی شامل «روایت سازی در نبرد رسانه‌ای» و بخش آموزش‌های مهارتی نیز در ۴ رشته نوشتاری و ۹ رشته در بخش نرم افزاری و در دو سطح حرفه‌ای‌ها (برای کسانی که در این زمینه فعالیتی داشتند) و جوانه‌ها (کسانی که تاکنون آموزشی فرا نگرفته‌اند)، در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: کلاس‌ها در فضای «سی روم» به صورت آنلاین آغاز شده است و محتوای آفلاین نیز در کانال‌های مربوط به رشته‌های متفاوت بارگذاری می‌شود و در گروه‌ها نیز شاگردان و اساتید به صورت آنلاین به پرسش و پاسخ می‌پردازند.

سلطانی گفت: این رویداد در ١٠ بهمن ماه ۱۴۰۱ فراخوان شد و ثبت نام آن در ۲۰ بهمن ماه پایان و شروع رسمی جلسات آموزشی پیش رویداد نیز در ۲۲ بهمن ماه و به مناسبت جشن ۴۴سالگی انقلاب اسلامی بوده است. تاریخ برگزاری رویداد نیز ۴و ۵ اسفند ماه خواهد بود.

لازم به ذکر است جلسه دوم این نشست که به کمک مرکز رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم انجام شده با موضوع "فنون لازم روایت‌گری در جهاد" در روز اول رویداد به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

گفتنی است حضور اعضای شرکت کننده در «رویداد مبینا» در این نشست الزامی بوده و شرکت برای عموم طلاب خواهر و علاقمندان به مباحث فرهنگی و جهاد تبیین آزاد است.

علاقمندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر در مورد رویداد به کانال رویداد مبینا به آدرس @roydad_mobina مراجعه کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار