کد خبر: ۸۵۵۹
در نشست خبری رویداد ملی «قرآن فرا رسانه بشریت» مطرح شد؛

قرآن تنها رمز موفقیت جوامع انسانی است

دبیر رویداد قرآن ابر رسانه بشریت گفت: در مقابل توطئه‌های دشمنان وظیفه ما به عنوان یک مسلمان این است که صدایمان را بلند کنیم و قرآن را از مهجوریت خارج کنیم.
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

نشست خبری رویداد ملی «قرآن فرا رسانه بشریت» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی حاجی، دبیر نخستین رویداد ملی «قرآن فرا رسانه بشریت»، در نشست خبری نخستین رویداد ملی «قرآن فرا رسانه بشریت» گفت: در سوره والعصر خداوند چهار شرط خسران را کار رسانه‌ای تببین می‌کند. اگر «تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» را کار رسانه‌ای در نظر بگیریم، دو رکن از چهار رکن خروج از خسران بشریت اقدامات رسانه‌ای است. همان‌طور که مقام معظم رهبری از تواصی به حق تحت عنوان بصیرت افزایی و از تواصی به صبر بحث امید آفرینی را معنا می‌کنند.

وی ادامه داد: آن چه که امروزه دنیا و جوامع بین الملل به این موضوع رسیده این است که، باید همین دو عنصر را از بشریت بگیریم تا در جاهلیت مدرن غرق بشوند تا در نهایت ناامیدی به سیستم امپراطوری رسانه‌ای غرب پناه بیاورند. به همین دلیل هم سال‌ها است که با قرآن در جدال و تنش هستند.

حاجی تصریح کرد: بعد از سالها برای این که نور اسلام و نور نبوت را خاموش کنند، به این نقطه رسیده‌اند که تنها مشعل هدایت بشریت کلام الله مجید است. اتفاقا تنها رمز موفقیت انسان‌ها نیز بوده است.

دبیر نخستین رویداد قرآن رسانه بشریت با اشاره به دلایل برگزاری این رویداد اظهار کرد: آن‌چه که امروز و به مناسبت عید سعید مبعث سالروز تولد قرآن کریم و روزی که به فرموده مقام معظم رهبری امتداد آن انقلاب اسلامی است. بنا داشتیم با رسانه‌ها مطرح کنیم. این است که با توجه به کینه دشمنان اسلام از قرآن کریم و تلاش آنان برای خاموش کردن نور ازلی قران کریم لازم دانستیم قدمی را در راستای تکریم قرآن کریم برداریم.

وی بیان کرد: این دشمنان خبیث در مبارزه با قرآن از هیچ توهین و اهانتی را فروگذار نیستند و هر اهانت و هتکی را نسبت با آیات الهی روا می‌دارند. پس این وظیفه ما است که به عنوان مسلمان صدای خود را بلند کرده و علی رقم این که باید این حرکت را محکوم و قرآن را از مهجوریت خارج کنیم تا به وظیفه خودمان عمل کنیم.

حاجی تصریح کرد: از آن جا که می‌توانیم با تکیه بر بررسی‌های علما و بزرگان می‌توانیم بگوییم که قرآن یک فرا رسانه است و آن گونه که باید به بشریت معرفی نکرده‌ایم، پس با توجه به این که زبان کنونی دنیا و بشریت زبان هنر و رسانه است، این را بهترین فرصت دیدیم که با حضور هنرمندان و صاحب نظران و همچنین افراد و اذهان خلاق بزرگی و رسانه بودن قرآن را به بشریت صادر کنیم؛ که در صورت موفقیت ما امپراطوری رسانه‌ای غرب محکوم به شکست خواهد بود.

وی افزود: به دلیل این که این کار یک کار مردمی و در عین حال هنری و رسانه‌ای است از هنرمندان عزیز خواهش کردیم که در کنار ما بایستند تا در غالب تولیدات رسانه‌ای و یا در عناوین مختلف به دنیا صادر کرده و به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

حاجی با اشاره به متولی برگزاری رویداد گفت: مهمترین رکن این است که تمامی این موضوع توسط عدهای از جوانان دغدغه‌مند رسانه‌ای کشور رغم می‌خورد. گروه مردمی «رسا» که با شعار رسانه سازان انقلاب اسلامی در حال فعالیت‌اند تا قدمی برای تحقق رسانه طراز انقلاب اسلامی ایجاد شود.

دبیر نخستین رویداد قرآن رسانه بشریت در ارتباط با زمان برگزاری نیز تاکید کرد: تلاش ما این است رویداد قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شود، تا در ماه نزول قرآن آثار و تولیدات آن را به معرض پخش و نمایش عموم بگذاریم. نخستین رویداد، به شکل دعوتی و نه فراخوانی برگزار خواهد شد؛ و مدت زمان برگزاری نیز بین دو تا سه روز است.

ارسال نظر