کد خبر: ۸۵۸۰
رییس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

اجرای هنرمندانه و مضامین والا و بلند اشعار و نوحه‌ها، منشأ برکات فرهنگی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در آئین اختتامیه اولین سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه با عنوان خانه مادری گفت: اجرای هنرمندانه و مضامین والا و بلند اشعار و نوحه‌ها منشأ برکات فرهنگی است.
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶

اجرای هنرمندانه و مضامین والا و بلند اشعار و نوحه‌ها، منشأ برکات فرهنگی است

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی نغمه‌ها و نوحه‌های فاطمی با عنوان کنگره خانه مادری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از پیرغلامان، ستایشگران، نغمه پردازان، شعرای آئینی و مسئولان کشوری در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. 

این مراسم با قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی عباس نژاد و شعرخوانی صابر خراسانی آغاز شد.

در ادامه حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شاید یکی از مهمترین تکیه‌گاه‌ها این باشد که تمام مردم این بلاد اهل محبت به مادر( حضرت زهرا سلام الله علیها) هستند و این تعلق خاطر به  مادر و خانه مادری، عامل وحدت و یکپارچگی است.

وی افزود: در میان مردم کمتر کسی است کسی که قصد تعرض به خانه مادری داشته باشد و اگر باشد می‌داند مردم با غیرت و مومن، با تمام باور در مقابلش محکم ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: باید از محمد رسولی دبیر سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه و کسانی که قلم به دست می‌گیرند تشکر کرد. این افراد سال‌ها مضامین والا و بلندی در راستای روشنگری و تبیین در قالب نوحه، نغمه سرایی می‌کنند و به صورت هنرمندانه آن اشعار اجرا می‌شود که منشأ برکاتی بر زیست بوم فرهنگی کشور به شمار می‌آید.

سیدحمید سجادی نیز در این مراسم اظهار داشت:  برگزاری این کنگره با نگاهی محتوایی و تحول گرایانه، مسیر روشن نغمه پردازی و مدح دینی را جانی دوباره می‌بخشد و روحی تازه بر پیکره هنر متعالی شعر می‌دمد لذا زحمات برگزار کنندگان را ارج می‌نهیم و از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

وی افزود: امروز با وجود تمام سختی‌ها و دشمنی‌ها در جنگ ادراکی، ستون استوار برپایی مجالس و محافل انس با قرآن کریم و آل الله، جوانان هستند. جوانان، سرمایه‌های عظیم و ظرفیت‌های بی بدیل انسانی که نیروی محرکه، کارآمد و توانمند ایران عزیزمان و آینده سازان وطن هستند؛ جوانانی که در همین کنگره نیز شاهد حضور پررنگ آنان هستیم و و نقش آفرینی آن‌ها در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی  مشهود است این در حالی است که بخش اعظم دستاوردهای انقلاب به برکت حضور و فعالیت نسل جوان است.

سجادی گفت: در جامعه مادحین و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام شاهد حضور پرشور نوجوانان و جوانان هستیم که محبت آل طه در وجودشان نهادینه شده و با انگیزه و اشتیاق و هیجان وصف ناپذیر جوانی که مختص این نسل و این سنین است در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند و هنرمندانه برنامه‌های مذهبی را مدیریت می‌کنند. این ظرفیت بزرگ و این عاشقانه‌های زیبا را که ویژگی فرزندان ما است باید قدر بدانیم و با برنامه ریزی، سیاست گذاری و نگاهی متحول و هدفمند در راستای آموزش صحیح و نهادینه ساختن اصول دینی و معرفتی و آرمانهای والای انسانی در نسل‌های آینده گام برداریم.

وی افزود: در این مسیر قطعاً بهره گیری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و تلمذ از مکتب بزرگان را نباید از یاد ببریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امروز جامعه، خانواده‌ها و بخصوص جوانان به دنبال سبک زندگی سلامت محور هستند و این وظیفه مسئولین و کارشناسان فرهنگی و دینی  است که محورهای سبک زندگی فاطمی و شیعی را که سعادت، آرامش و خوشبختی توأم با عاقبت بخیری را به همراه دارد و زندگی فردی و اجتماعی را توأمان مورد توجه قرار داده است را تبیین و ترویج کرده و آموزش دهند.


سجادی با بیان اینکه در این دوران، ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم اذعان داشت: عشق، علاقه مندی به خانواده و فرزندان، ازدواج آگاهانه و آسان، آینده نگری، ایثار و پایداری، جنگیدن و ایستادن تا پای جای در راه اعتقاد، عزت، آزادگی، سربلندی، سرافرازی و جاودانگی تمام آن چیزی است که باید بیاموزیم و به آن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده دولت مردمی سیزدهم این آمادگی را داریم که در همراهی و مساعی با سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی از جوانان گرانقدری که در این مسیر به فعالیت می‌پردازند، حمایت کنیم.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: ما در وزارت ورزش و جوانان حامی این برنامه‌ها هستیم و معتقدیم استمرار و رشد کمی و کیفی این برنامه‌های فرهنگی، عنصرجریان سازی فرهنگی و توسعه آن، برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار