کد خبر: ۸۵۹۲

افتتاحیه نخستین نشست «هم عهدی خادمین مهرواره محله همدل» برگزار شد

افتتاحیه نخستین نشست «هم عهدی خادمین محله همدل» با سخنرانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و ارائه برنامه‌های مهرواره همدل آغاز به کار کرد؛ نشست‌های تخصصی و بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز از جمله برنامه‌های این نشست است.
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، افتتاحیه نخستین نشست «هم عهدی خادمین محله همدل» با سخنرانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و ارائه برنامه‌های مهرواره همدل آغاز به کار کرد؛ نشست‌های تخصصی و بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز از جمله برنامه‌های این نشست است.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام روحانی مسئول عملیات معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات ضمن خیر مقدم گویی به میهمانان، گفت: بیش از ۳ ماه برای برگزاری این مهرواره محله همدل تلاش شده و با استان‌ها و سایر مجموعه‌های مرتبط بحث و بررسی‌ها لازم صورت گرفته تا شاهد برگزاری هر چه بهتر این مهرواره باشیم.

در ادامه نشست حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی، تشکیل نظامات مبتنی بر دین را لازمه تحقق تمدن دینی دانست و گفت: تمدن غرب بر اساس مبانی خود نظاماتی تشکیل داده و سال‌ها بر مبنای تمدن خود تلاش کرده و تکنولوژی‌ها را به وجود آورده است و خود را کدخدای جهان می‌داند؛ در حالی که انقلاب اسلامی همه نیاز‌های جسمی و روحی بشر را مورد توجه قرار داده و ادعای ما تلازم دین و دنیا و آخرت و جسم و جان مردم است.

وی انقلاب اسلامی را تداوم دهنده راه انبیاء دانست و افزود: همانطور که پیامبر (ص) بساط چند ساله طواغیت را به هم ریخت، انقلاب اسلامی نیز نه تنها با پرپایی حکومت بلکه در تقابل با استکبار جهانی و با نگاه تمدنی سر بر افراشت و مدعی شد که می‌توان با مبانی دین حکومت کرد و در برابر تمدن غربی که انسان را خوار و ذلیل کرده، ایستاد و عزت و شرف را به بشر برگرداند.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه در مجموعه طراحی‌ها و عملیات‌های ما برنامه این است که به همدیگر گره بخورند ادامه داد: ما در مهرواه محله همدل ۲ تلاش می‌کنیم یک قدم بیشتر دل‌های مؤمنین را به هم نزدیک‌تر کنیم و اثبات کنیم وقتی مؤمنین کنار هم قرار می‌گیرند می‌توانند ایمان‌ها را قوی‌تر کنند و یک قدم به ظهور نزدیک‌تر شوند.

حل مسئله و روایت آن؛ دو کارکرد مهرواره محله همدل

حجت الاسلام محمد پشم فروش مسئول دفتر عملیات‌های بنیاد هدایت نیز در این نشست به ارائه برنامه‌های مهرواره محله همدل پرداخت و گفت: این مهرواره دو کارکرد دارد؛ حل مسئله و روایت حل مسئله. حل مشکلات و مسائل مردم باعث شادی می‌شود و لبخند سازی می‌کند و ما به دنبال این هستیم مردم را پای کار حل مسئله بیاوریم.

دبیر مهرواره محله همدل۲، روایت حل مسئله را دومین کار مهم این مهرواره عنوان کرد و افزود: جوانان دهه هشتادی ظرفیت بسیار بالایی برای این روایت گری و رسانه‌ای کردن این حل مسئله‌ها دارند و امامان می‌توانند از این ظرفیت به خوبی بهره ببرند.

حجت الاسلام پشم فروش با بیان این که این مهرواره شعارش «لبخند بسازیم» است اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که رزمایش بزرگی یکصد هزار لبخند سازی در این عرصه رقم بخورد و این اتفاق باعث می‌شود تا لبخند رضایت بر لب‌های مبارک، ولی جامعه بنشیند.

گفتنی است، این نشست در نوبت بعد از ظهر نیز با برگزاری نشست‌های تخصصی ۷ گروه در مرکز بنیاد هدایت قم و مسجد مقدس جمکران ادامه پیدا کرد.

بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز نیز بخش دیگری از برنامه‌های این نشست بود که گروه‌های مختلف در نوبت عصر و پس از نماز مغرب و عشاء به بازدید از این نمایشگاه می‌پردازند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار