کد خبر: ۸۶۰۰

آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم از آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد.
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسین تقی پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم گفت: ثبت نام هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قران کریم از روز سه شنبه ۲ اسفند ماه آغاز و تا روز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: حافظانی که قصد دارند در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم شرکت نمایند، می‌توانند طی بازه زمانی دو هفته‌ای تعیین شده جهت انجام فرایند ثبت به بخش طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.ir مراجعه نمایند.


معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: در هجدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قران کریم تغییراتی در آیین نامه طرح صورت گرفته است که لازم و ضروری است حافظان محترم قرآن کریم این آیین نامه را به دقت مطالعه نمایند.


 وی اظهار داشت: در هجدهمین دوره ارزیابی، برای اولین بار ثبت نام از اتباع خارجی صورت می‌گیرد و اتباع خارجی که قصد شرکت در این آزمون و استفاده از امتیازات مدارک تخصصی را دارند می‌توانند در این دوره ثبت نام نمایند.


وی همچنین افزود: طلاب علوم دینی اهل سنت نیز می‌توانند در صورت دارا بودن مدارک رسمی از شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت- که جزئیات آن در ائین نامه مشخص شده، همانند طلاب اهل تشیع- از معافیت‌های پیش بینی شده در هر یک از مراحل این آزمون‌ها بهره‌مند شوند.


تقی پور افزود: ثبت نام این دوره تمدید نخواهد شد و حافظان گرامی لازم است حتما بر اساس جدول زمانبندی اقدام نمایند. تقی پور گفت: آزمون مرحله اول این دوره نیز روز ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌گردد.


لازم به ذکر است، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی و مزایای متعدد دیگر برخوردار گردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار