کد خبر: ۸۶۰۶

اعضای هیات انتخاب سیزدهمین جشنواره «فیلم۱۰۰» معرفی شدند

هیات انتخاب بخش‌های ملی، بین‌المللی و مخاطب کودک و نوجوان جشنواره فیلم «۱۰۰» معرفی شدند.
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

اعضای هیات انتخاب سیزدهمین جشنواره «فیلم۱۰۰» معرفی شدند

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کاظم دانشی، ابراهیم امینی، سجاد نوروزی، بهروز نورانی‌پور و محمد ساسان از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش ملی، انتخاب آثار برای حضور در جشنواره فیلم۱۰۰ را برعهده خواهند داشت.

آثار متقاضی حضور در بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره فیلم «۱۰۰» نیز توسط هادی ناییجی، سجاد مهرگان و هادی اسماعیلی بررسی و آثار راه‌یافته نهایی این بخش معرفی می‌شوند.

در بخش مخاطب کودک و نوجوان نیز محمد خیراندیش، سمیه کاظم‌بیگی و آزاده آل‌ایوب با تماشای آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، انتخاب‌های خود را برای اکران و حضور در بخش رقابتی معرفی خواهند کرد.

هیات انتخاب بخش ملی

ابراهیم امینی فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون است. از مهم‌ترین آثار ابراهیم امینی می‌توان به نویسندگی فیلمنامه «لاتاری»، «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز»، «درخت گردو»، «دسته دختران»، «مرد بازنده» و «موقعیت مهدی» اشاره کرد. امینی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال۱۳۹۱ با سریال «آخرین روزهای زمستان» آغاز کرد.

کاظم دانشی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس است. فیلم سینمایی «علفزار» نخستین فیلم بلند این کارگردان در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه شد. همچنین فیلم‌های کوتاه «راحانا»، «پرتقال»، «محدوده یک درجه» و... از ساخته‌های او هستند که در جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران، جشن تصویر سال، جشنواره مقاومت و... موفق به کسب جایزه شده‌اند.

بهروز نورانی‌پور کارگردان و مستندساز سینمای ایران است که برای ساخت مستند «A۱۵۷» برنده جایزه بهترین مستند جشنواره واچ داکز لهستان، سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره حقیقت شد. نورانی‌پور فعالیت هنری خود را با عکاسی آغاز کرده و در رشته کارگردانی تحصیلات آکادمیک خود را گذرانده است. مستند «خدا اشتباه نمی‌کند»، «زندگی زیر پوست من»، «جنایت در سکوت» و فیلم سینمایی «دایان» از دیگر آثار این کارگردان هستند.

سجاد نوروزی مدیر فرهنگی و تهیه‌کننده سینما و فعال رسانه است. وی در حال حاضر مدیر پردیس سینمایی آزادی است و در کارنامه مدیریت هنری خود، مدیریت فرهنگسرای اندیشه و عضویت در شورای صنفی نمایش را دارد.

محمد ساسان مستندساز، برنامه‌ساز و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون است. وی تهیه‌کنندگی مستند «سپیده کاشانی» و کارگردانی مستندهای «به سوی آسمان» و «وضعیت سیاه» را بر عهده داشته است. وی مدیر فرهنگی در حوزه تولیدات سینمایی است.

هیات انتخاب بخش بین‌الملل

هادی ناییجی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان دستیار کارگردان در سینمای ایران آغاز کرد و در سال۱۳۹۲ اولین فیلم بلند خود را به نام «حق‌السکوت» و با فیلمنامه‌ای که به قلم خودش نوشته شده بود ساخت و برای فیلمنامه این اثر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه فیلم اول از سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر شد. «هیهات»، «پرچین» و «آخرین ایست بازرسی» از دیگر ساخته‌های این کارگردان هستند.

سجاد مهرگان نویسنده و فعال حوزه رسانه و پژوهشگر حوزه سینمای جهان و تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون است که در کارنامه خود کارگردانی سریال موفق «آقای قاضی» را دارد. وی همچنین سردبیری برنامه تخصصی «سینماگرام» را در شبکه۴ سیما و نویسندگی کتاب «نور، صدا، ... (مدیریت مکان در سینما)» را به عهده داشته است.

هادی اسماعیلی دارای مدرک مدیریت بازرگانی و مدیریت استراتژی و دکترای کسب‌وکار است. تاسیس و راه‌ندازی استارت‌آپ نادکو شریف، مدیرارشد بازاریابی و فروش گروه هنر پویا، ریاست هیات مدیره مجموعه هنرهای تصویری سوره و فیلم‌گردی از جمله سوابق وی است. توزیع، پخش و اکران داخلی و بین‌المللی سینمای ایران از جمله فعالیت‌های این مدیر فرهنگی در سال‌های اخیر است.

هیات انتخاب بخش مخاطب کودک و نوجوان

سمیه کاظم‌بیگی کارشناس ارشد ارتباطات تبلیغ و ارتباطات فرهنگی و مدیر گروه خانواده شبکه دو سیما است. کاظم‌بیگی درکارنامه خود مدیریت شبکه نهال سیما را دارد.

محمد خیراندیش انیماتور و کارگردان انیمیشن است که در سال گذشته انیمیشن موفق و پرفروش «پسر دلفینی» را راهی سینماها کرده است.

آزاده آل‌ایوب مجری و برنامه‌ساز حوزه کودک است. آل‌ایوب کار خود را با مجری‌گری در شبکه جام‌جم آغاز کرد و بعدها با اجرای برنامه موفق «رنگین‌کمان» با نام «خاله نرگس» به چهره‌ای شناخته‌شده برای کودکان تبدیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار