کد خبر: ۸۶۳۸
با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان با وزارت ارتباطات

رویداد ملی استاپ موشن کارگاه خانوادگی برگزار کرد

رویداد ملی استاپ موشن به همت حوزه هنری کودک و نوجوان یکی دیگر از تجربه‌های خود را این بار به درخواست وزارت ارتباطات پشت سر گذاشت.
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری کودک و نوجوان که آغازگر رویداد ملی استاپ موشن در سراسر کشور است امروز پنجشنبه ۴ اسفند ماه در موسسه فرهنگی ورزشی پیام کارگاهی با حضور و محوریت حانواده‌ها برگزار کرد.

این رویداد که با دعوت از خانواده‌های وزارت ارتباطات و موسسه پیام، صبح امروز برپا شد شیوه متفاوتی نسبت به دیگر رویداد‌های خود داشت. رویداد ملی استاپ موشن که به دنبال مسیر سازی و مسیریابی برای رشد و شکوفایی نوجوانان است همواره با حضور صرفا نوجوانان و اجرای طرح و تولید اثرشان برگزار می‌شد، اما این بار آن‌ها به کمک پدر و مادر‌های خود اقدام به تولید اثر کردند.

هم‌افزایی و و همدلی اعضای هر خانواده برای خلق یک استاپ موشن در رویداد مذکور، فضایی کاملا متفاوت را ایجاد کرده بود چرا که در دنیای امروز مشغولیت‌های گوناگون زندگی کمتر فرصتی برای کنار هم بودن تمامی اعضای خانواده برای یک کار گروهی آن حول محور کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند.

رویدادی که ۴ اسفند را در موسسه پیام سپری کرد شاهد پدر‌هایی بود که با خمیر بازی تلاش می‌کردند تا شخصیت‌های هر بخش از استاپ موشن را بسازند و در ایده‌پردازی به فرزندان خود کمک کنند. مادران نیز در اجرای هرچه دقیقتر کار و رعایت ظرافت و جزئیات آن تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته بودند.

یکی از شگفتی‌های این رویداد که می‌توان از آن به عنوان معجزه و ظرفیت‌های استاپ موشن یاد کرد این بود که حتی کودکان زیر ۱۰ سال هم با تمام وجود پای کار آمده بودند. این در حالی بود که شرایط تفریح و سرگرمی‌های متناسب برای آن‌ها فراهم شده بود و امکانات ورزشی و تفریحی موسسه پیام در اختیارشان قرار داشت، اما باز هم علاقه داشتند تا در جریان تولید یک استاپ موشن قرار گیرند. کودکان حاضر با تولید و پخش هر اثر در کارگاه‌های این رویداد با تمام وجود ذوق و اشتیاق خود را نشان می‌دادند و گاهی با جیغ و فریادهایشان آن را بروز می‌دادند.

آثار تولیدی این رویداد پنج برنده خواهد داشت که پس از بررسی‌های کارشناسان حوزه هنری کودک و نوجوان انتخاب خواهند شد و به هر کدام جایزه یک میلیون تومانی هدیه اعطا می‌شود.

حوزه هنری کودک و نوجوان در یک اتمسفر بزرگ‌تر به دنبال موضوعاتی است که یکی از آن‌ها حل مسأله استعدادیابی در میان نوجوانان است که یکی از مسیر‌های آن استاپ موشن است. یکی از دلایل مهمی که حوزه هنری کودک و نوجوان به این مسیر پا گذاشته این است که رشد، در مسیر اتفاق می‌افتد و باید نوجوانان را کمک کرد تا بال برای پرواز داشته باشند.

گفتنی است، محسن مشرقی دبیر رویداد ملی استاپ موشن پیش از این در نشست خبری «رویداد ملی استاپ موشن» تاکید کرده بود که توجه و تمرکز رویداد روی مسیر رشد است تا نوجوانان فرصت شروع و جسارت آغاز را پیدا کنند. وی همچنین در مورد نقطه پایانی این رویداد گفته بود: «معمولاً جشنواره‌ها اختتامیه دارند، اما نگاه ما نسبت به این رویداد یک نقطه آغاز است به این ترتیب یک مسیر ادامه‌دار طراحی کرده‌ایم و در تلاشیم که انتهای آن به یک بازار مستمر گره بخورد.»

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار