کد خبر: ۸۶۵۵

نشست هم اندیشی مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای مازندران

نشست هم اندیشی مدیران کل و معاونین صدا و سیمای شبکه طبرستان و تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد.
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

نشست هم اندیشی مدیران کل و معاونین صدا و سیمای شبکه طبرستان و تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، در ابتدای این نشست که 7 اسفندماه در سالن جلسات سیمای مازندران برگزار شد، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی ، ضمن تقدیر از مجموعه پرسنل صدا و سیمای مرکز استان در تولید برنامه های فرهنگی ، هدف از این نشست را هم افزایی و هماهنگی در تولید برنامه های فرهنگی و قرآنی عنوان کرد و افزود : ماه رمضان فرصت هم افزایی و همکاری بیشتر در تولید برنامه های معنوی و قرآنی است .


وی با بیان این نکته که در عرصه فرهنگی ، زمان آگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است ، خاطر نشان کرد : رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی دارای تنوع فعالیت است و در حوزه رسانه توجه و تمرکز بیشتر و بهتری نسبت به قبل ایجاد شد که می توان از ظرفیت های مردمی در تولید برنامه های جذاب فرهنگی و دینی بهره بیشتری برد.


این مسئول فرهنگی استان به همکاری این دو نهاد در تولید برنامه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت : انعکاس فعالیت های مساجد ، فعالان قرآنی ، هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی تبلیغی شهرهای استان در سیمای استان نسبت به قبل بیشتر مورد توجه است و البته با همکاری و هم افزایی بیشتر می توان به بازنمایی این فعالیتها ضریب بهتری داد .


حجت الاسلام شریف تبار به وجود بیش از 4000 هیئت در استان اشاره کرد و افزود : وجود بیش از 4200 مداح که در سامانه سازمان تبلیغات شناسایی و ثبت شده است و همچنین بیش از 900 موسسه و خانه های قرآن شهری و روستایی ، کانون های فرهنگی تبلیغی و همچنین فعالان و کنشکران حوزه بانوان در این استان ، ظرفیت های بزرگی برای ارائه الگوهای مناسب در جامعه و تبلیغ عرصه های جهاد تبیین فراهم کرده است .


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ، با تقدیر از انعکاس فعالیتهای ، مساجد ، هیئات مذهبی و فعالان قرآنی در صدا و سیمای مازندران ادامه داد : در بخش بانوان و دختران هم ظرفیت هایی دراستان با انجام فعالیتهایی از جمله رویدادمهرواره بانور ، حرف آورد، صبورا و تشکیل گروه های دخترانه از جمله دختران حاج قاسم ایجاد شده است.


در ادامه هادی ابراهیمی،مدیر کل صدا و سیمای مازندران ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این نشست بیان کرد : توجه به پیوست رسانه ای در فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی نشان از نگاه ویژه به توسعه مخاطب است که امروز و در رویکرد جدید سازمان تبلیغات بیشتر به آن توجه شده است .


وی با بیان این نکته که این دو نهاد هر دو به عنوان بلندگو و صدای انقلاب اسلامی شناخته است ، ادامه داد : سازمان تبلیغات اسلامی برآمده از مجموعه انقلاب اسلامی است و هم افزایی و همکاری بیشتر این دو نهاد می تواند به رفع دغدغه های فرهنگی در استان کمک کند .


مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران به تدوین تفاهم نامه همکاری موثر دوجانبه برای تولید برنامه های رسانه ای ، اشاره و خاطرنشان کرد: عرصه های جهاد تبیین نیازمند تولید محتوا در قالب های هنری است که هم صدا و هم سیمای استان در خدمت انعکاس و تولید این محتواهاست .


وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی و فرهنگی استان، تصریح کرد : مجموعه های مردمی که سازمان تبلیغات اسلامی بر آن اشراف دارد از جمله هیئات مذهبی از مهمترین ارکان عرصه جهاد تبیین به شمار می آیند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش جلسات مذهبی و قرآنی خانوادگی اشاره و تاکید کرد: یکی از مهمترین کانون های معنوی جامعه خانواده است و جلسات قرآنی و روضه های خانگی و همچنین دوره های مهارت های زندگی قرآنی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه های فرهنگی رصد ، شناسایی و حمایت می شوند می توانند در ایجاد آرامش و ثبات فرهنگی و اجتماعی کمک کنند.


گفتنی است ، در این نشست طرح تولید برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان و همچنین در حوزه امام محله ، بانوان و قرآنی مطرح و مقرر شد این جلسات تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه یابد.

ارسال نظر